Saturday, April 12, 2014

رئيس جمهور برگزيده مقاومت در كنفرانس ايران، تغيير رژيم، تامين امنيت براي ساكنان ليبرتي در پاريس


از دولتهاي غربي مي خواهيم كه روابط خود با رژيم ملايان را به مسأله حقوق بشر مشروط كنند
روحاني در كارنامه 10ماهه خود نشان داده كه بخشي از حاكميت ملايان است و ماموريتي جز حفظ اين رژيم ندارد
فراخوان به اقدام فوري جامعه جهاني براي آزادي 7 گروگان اشرفي، تأمين امنيت ليبرتي و انتقال پناهندگان به آمريكا و اروپا
مريم رجوي روز شنبه 12 آوريل از جامعه جهاني به ويژه دولتهاي غربي خواست كه روابط خود با رژيم ملايان را به مسأله حقوق بشر در ايران، به ويژه لغو اعدامها و توقف شكنجه و سركوب و تن دادن اين رژيم، به آزادي بيان مشروط كنند.
خانم رجوي ،سخنران ويژه اين گردهمايي بود كه با حضور نمايندگان انجمنهاي جوانان ايراني از سراسر جهان در پاريس برگزار شد. وي تصريح كرد: «سياست مماشات و امتياز دادن به رژيم را متوقف كنيد. به بهانة مذاكرات اتمي بر جنايات اين رژيم عليه مردم ايران و بر نقش رژيم در نسل‌كشي در سوريه و اشغال مرگبار عراق چشم نبنديد».
رجوي در مورد واكنشهاي رژيم نسبت به قطعنامة اخير پارلمان اروپا دربارة نقض حقوق بشر در ايران گفت: «ترس عميق آنها از حقوق بشر بي‌مورد نيست. زيرا كمترين شكافي در اين زمينه، براي قيامهاي سيل‌آسا و شكستن زنجير اختناق راه باز مي‌كند».
نمايندگان قريب به 50 انجمن جوانان ايراني از كشورهاي مختلف در اين گردهمايي شركت كرده بودند.
خانم رجوي حضور گسترده نمايندگان انجمنهاي جوانان ايراني در اين گردهمايي را پيام روشني براي ايرانيان و براي جامعة جهاني خواند و گفت: پيام اين است كه جوانان ايران براي به زير كشيدن ديكتاتوري مذهبي و برقراري آزادي و دموكراسي مصممند. وي خطاب به جوانان گفت: شما جوانان كه امروز به مقاومت و قيام برخاسته‌ايد، آيندة ايرانيد.
نمايندگان انجمنهاي جوانان دموكراتيك ايراني در سخنرانيهاي خود و همچنين با صدور قطعنامه يي خاطر نشان كردند: «همان گونه كه خانم رجوي هفته گذشته درپارلمان اروپا تصريح كرد حقوق بشر پاشنه آشيل اين رژيم است.» آنها تصريح كردند كه 10ماه پس از نمايش انتخابات رياست جمهوري رژيم آخوندي، روحاني نشان داده است كه او بخشي از حاكميت فاشيسم مذهبي است و ماموريتي جز حفظ اين رژيم ندارد. شمار اعدامها در اين مدت از 700نفر گذشته و اعدام كساني كه به هنگام دستگيري كمتر از 18سال داشتند، شدت يافته است. تبعيض نهادينه شده عليه زنان و اقليتهاي قومي و مذهبي گسترده تر و عميقتر شده است. سانسور و محدوديت در فضاي مجازي افزايش يافته و جوانان بيش از گذشته از امكان تبادل آزاد اطلاعات و آزادي بيان در فضاي اينترنت محروم شده اند.
بنا بر اين قطعنامه « رژيم ايران اگرچه به خاطر تحريمها و انواع بحرانهاي گريبانگيرش مجبور به يك گام عقب نشيني شده، اما هر لحظه مترصد پياده كردن پروژه هاي شوم خود است. تنها چاره وادار كردن رژيم به پذيرش پروتكل الحاقي و اجراي قطعنامه هاي شوراي امنيت است».
آنها تاكيد كردند: «راه برون رفت ايران از بحران كنوني را تنها تغيير اين رژيم مي دانيم و حمايت خود را از برنامه 10ماده يي خانم رجوي، اعلام مي كنيم».
قطعنامه با اشاره به آثار ويرانگر جنگ طلبي و صدور تروريسم رژيم در منطقه خاورميانه اعلام مي كند:« اين رژيم بايد از جامعه بين المللي طرد شود و كرسي ايران در ملل متحد بايد به مقاومت ايران، آلترناتيو دموكراتيك اين رژيم ضدبشري داده شود. وظيفه جامعه جهاني اينست كه به جاي سكوت و بي عملي در قبال اين رژيم قرون وسطايي، در كنار مردم ايران و خواست مشروع آنها براي سرنگوني رژيم بايستد».
در اين كنفرانس كه به مديريت ژان پير اسپيتزر، وكيل برجسته فرانسوي برگزار شد، علاوه بر نمايندگان انجمنهاي جوانان ايراني و نمايندگان جوانان فرانسوي و نروژي، شماري از شخصيتهاي سياسي از آمريكا، رودي جولياني، شهردار نيويورك (2001-1994)؛هاوارد دين، رئيس پيشين حزب دموكرات؛ مايكل موكيزي، وزير دادگستري آمريكا(2007-2009)؛ لوئيس فري، رئيس اف. بي . آي (1993-2001)؛ آلن درشويتز، برجسته ترين وكيل پرونده هاي جنايي؛ رابرت توريسلي، سناتور (2003-1997) و قانونگزاران نروژي، اريلك اسكوتله، شارلوته اسپوركلاند سخنراني كردند.
اين جلسه در سومين سالگرد قتل عام 19 فروردين ساكنان اشرف برگزارشد كه در آن 36 عضو مجاهدين جان باختند.
خانم رجوي در سخنان خود ضمن اشاره به قتل عامهاي متعدد در اشرف و حملات مكرر به كمپ ليبرتي گفت: «ما خواستار آن هستيم كه دبيركل با صراحت و قاطعيت، به موارد همدستي و چشم‌پوشي درقبال جنايت عليه بشريت، خاتمه بدهد و بر اساس يك زمان‌بندي مشخص، تحقيقات مستقل درمورد اعدامهاي جمعي وگروگانگيري در اشرف را مقرر كند».
وي همچنين « بي‌عملي هولناك» ملل متحد و آمريكا در قبال حملات موشكي مكرر به ساكنان ليبرتي را تقبيح كرد و از آنها كه دولت عراق را وادار سازند كه به تعهدات خود براي تأمين امنيت و سلامت ساكنان از جمله نصب تي والها و لغو محاصره ضدانساني پزشكي عمل كند. وي افزود: «ما خواهان آزادي گروگانهاي اشرفي و انتقال تمامي مجاهدان ليبرتي به خصوص مجروحان و بيماران به اروپا و آمريكا هستيم».
دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
23 فروردين1392 (12 آوريل2014)