Wednesday, April 2, 2014

پيام رئيس جمهور برگزيده مقاومت به گردهمايي نوروزي ايرانيان در برلين

نمايندگان محترم!
دوستان عزيز مقاومت ايران در آلمان!
هموطنان عزيز!
به همة شما درود مي‌فرستم و به مناسبت آغاز بهار و شروع سال نو ايراني، تبريك و تهنيت مي‌گويم. نوروز بزرگترين عيد مردم ايران، با قدمتي چند هزار ساله، سمبل تغيير است؛ تغيير اجتناب ناپذير انجماد و ركود به رويش و شكوفايي. هرچند كه بيرحم‌ترين و خشن‌ترين ديكتاتوري جهان امروز، بر ايران حاكم است كه در بيلان خود اعدام 120 هزار مخالف سياسي را دارد. اما خواست آزادي در جامعة ايران از هر قدرتي بالاتر است و سرانجام بهار بزرگ ايران را محقق مي‌كند. ديوار برلين در برابر اين خواست پرقدرت، دوام نياورد و فرو ريخت. ديوار استبداد و ستمگري ملاها نيز فرو خواهد ريخت.
دوستان عزيز!
سال گذشته، سال‌ شكستهاي زنجيره‌يي آخوندها و سال پايداري پيروزمند مقاومت ايران بود. دست‌كم هفت شكست و ضربة سنگين از هر طرف بر رژيم آخوندها فرود آمد: خامنه‌اي در انتخابات شكست خورد  و در وحشت از يك قيام مردمي، نتوانست كانديداي مطلوب خودش را به رياست جمهوري برساند.  رژيم از پروژة اتمي كه آن را به عنوان يك آرمان ملي تبليغ كرده و دست‌كم ربع قرن روي آن سرمايه‌گذاري كرده بود، شروع به عقب‌نشيني كرد.
در سال گذشته، رژيم آخوندي نه تنها نتوانست بر بحرانهاي اقتصادي غلبه كند، بلكه بحرانها به طور مستمر عميقتر شد. جنبش اعتراضي، دوباره گسترش يافت. هزاران حركت اعتراضي و اعتصاب و تظاهرات از سوي كارگران، دانشجويان و مردم محروم انجام شد. و فريبكاري دولت آخوند روحاني كه با شعار اعتدال آمده بود، پس از گذشت كمتر از شش ماه بر ملا شده و اين نمايش رژيم نيز با شكست مواجه شده است. شمار اعدامها به بالاترين ركورد خود در بيست و پنج سال اخير رسيد، و گراني و بيكاري در فاز صعودي باقي ماند.
در عراق، ديكتاتور دست‌نشاندة ملاها كه 8 سال بر روي او سرمايه‌گذاري كرده بود، با اعتراضات سراسري مردم اين كشور، به‌ويژه قيام مردم استانهاي سني‌نشين، مواجه است.
اما مؤثرترين شكست رژيم، در مقابل مقاومت مردم ايران بود. آخوندها براي انهدام مقاومت ايران، انواع حمله‌ها و فشارهاي نظامي، اطلاعاتي، سياسي و جنگ رواني را به كار گرفتند. آنها از طريق دولت دست‌نشاندة خود در عراق، سال گذشته به سه حملة موشكي به ليبرتي و قتل‌عام در 10 شهريور در اشرف دست زدند. زيرا رژيم آخوندها، نابودي مقاومت را الزام كليدي غلبه بر بحرانهاي رژيمشان مي‌‌دانستند. اما در آن شكست خوردند.
متقابلاً مقاومت ايران با ايستادگي خود دستاوردهاي سياسي و بين‌المللي گسترده‌يي به ارمغان آورد. اين جنبش، صداي حقوق بشر و آزادي و مقاومت ايران را به جهان رسانيد و الهامبخش مبارزة زنان و جوانان در داخل ايران شد. مجاهدان ليبرتي اگر در زندان به‌سر مي‌برند، اما كانون پايداري مردم ايران در برابر رژيم ولايت فقيه شده‌اند.
همچنان‌ كه گوته، اديب بزرگ آلمان، در يك شعر پرمعني گفته است: آنها خانة خود را بر فداي همه چيز بنا كرده‌اند؛ از اين رو جهان را از آن خود ساخته‌اند.(1) و همچنان كه شاعر بزرگ ايران، حافظ، گفته است، آنها سقف فلك را شكافته‌اند تا طرح جهان تازه‌يي را دراندازند.

حضار محترم!
فشارهاي رژيم ايران و ديكتاتوري دست‌‌نشانده‌اش در عراق به ليبرتي، ناشي از ترس شديد آ‌نها از اثرگذاري پايداري جنبش مقاومت، در ايران و كل خاورميانه است. در هفته‌هاي اخير، آنها محاصرة پزشكي و لجستيك ليبرتي را شدت بخشيده‌اند. مأموران نخست‌وزيري عراق، مانع دسترسي بيماران ليبرتي به پزشك و بيمارستان مي‌شوند، از ورود دارو به كمپ جلوگيري مي‌كنند، با ايجاد محدوديتها، بهداشت محيط را در معرض خطرات فاجعه‌بار قرار داده‌اند و از تأمين حفاظت و امنيت كمپ جلوگيري مي‌كنند.
از شما حاميان و دوستان مقاومت ايران در آلمان تقاضا مي‌كنم براي دفاع از فرزندان مقاوم مردم ايران در ليبرتي به هر تلاشي دست بزنيد و از دولت آلمان  و همچنين از اتحادية اروپا و آمريكا و ملل متحد بخواهيد كه نفوذ خود را براي اين هدفها به‌كار گيرند:
 آزادي هفت گروگان اشرفي، انتقال فوري مجاهدان ليبرتي به كشورهاي اروپايي و آمريكا، تأمين الزامات مبرم امنيتي در ليبرتي،
استقرار ناظران ملل متحد همراه با يك تيم كلاه آبي در داخل ليبرتي، انجام يك تحقيقات مستقل توسط كميسرعالي حقوق بشر،
احالة پروندة قتل عام 10 شهريور در اشرف از سوي شوراي امنيت ملل متحد به دادگاه بين‌المللي براي قرار دادن مسئولان جنايت در مقابل عدالت و بالاخره فروش اموال اشرف توسط نمايندة قانوني ساكنان.
دفاع از ساكنان ليبرتي، تنها به مردم ايران سود نمي‌رساند، بلكه به سود جامعة جهاني است. زيرا اين مهمترين و مؤثرترين راه مقابله با تهديد يك رژيم بنيادگراست كه همة جهان را به خطر انداخته است.
مقاومت ايران با ارائة يك آلترناتيو دموكراتيك و برنامه‌يي روشن، ايران پس از ملاها را نويد مي‌دهد. ما خواهان يك جمهوري كثرتگرا بر اساس جدايي دين و دولت، برابري زن و مرد با تأكيد بر رهبري سياسي زنان، لغو حكم اعدام و يك ايران غيراتمي هستيم. جهان را به حمايت از اين مقاومت در برابر استبداد مذهبي ويرانگري كه دشمن همة مردم جهان است، فرا مي‌خوانم.
صبح پيروزي و بهار آزادي فرا مي‌رسد. اما هم‌چنان كه مسعود گفته است: «بهار آزادي ايران با خود ما، در خود ما و توسط خود ما محقق مي‌شود و هرگز ‌رايگان به‌دست نمي‌آيد. اگر بخواهيم، مي‌توان و بايد آن را به‌دست آورد. اين آزمايش و وظيفه و مسئوليت تك‌تك ماست». در اين صورت «اوضاع از هر‌طرف كه بچرخد، چشم‌انداز نهايي چيزي جز سرنگوني رژيم ولايت‌فقيه نخواهد بود».
از همه شما متشكرم.
Ich habe mein haus auf  nichts geschtelt. Deshalb, gehort mir die ganze welt.(1)
13 فروردين 93