Saturday, April 12, 2014

سخنراني رئيس جمهور برگزيده مقاومت ايران در پارلمان اروپا

نمايندگان محترم پارلمان اروپا، دوستان گرامي!
از ديدار مجدد با شما در اين خانة دموكراسي، بسيار خوشوقتم. من به پارلمان اروپا آمده‌ام تا ملتهاي اروپا و پارلمانها و دولتها و نهادهاي اتحادية اروپا را به حمايت از مبارزة مردم تحت ستم كشورم براي كسب آزادي فرا بخوانم.
برگزاري اين كنفرانس، همزمان با شديدترين حملات سياسي و تبليغي آخوندهاي حاكم بر ايران عليه پارلمان اروپاست كه بن‌بست اساسي اين رژيم و ناتواني‌اش در همراهي با موازين بين‌المللي را منعكس مي‌كند.
اين حملات هيستريك و افسار گسيخته، در يك هفتة گذشته عليه پارلمان اروپا به‌خاطر قطعنامة اين پارلمان عليه نقض حقوق بشر در ايران، نشان مي‌دهد كه حقوق بشر، پاشنة آشيل اين رژيم است و جام زهر حقوق بشر برايش صدبار خطرناك تر از جام زهر اتمي است.
به همين خاطر همة باندهاي رژيم، در اعدام و شكنجه و كشتار، وحدت نظر و وحدت منافع دارند. 10 ماه پس از انتخابات نمايشي رياست جمهوري و پنج ماه پس از توافقنامة اتمي ژنو، تحولات و روندهاي طي شده در اين مدت، به‌روشني نشان مي‌دهد كه:
1 ـ نمايش اعتدال آخوند روحاني شكست خورده است. شمار بي‌سابقة اعدامها و حمله‌ها و قتل‌عامهاي وحشيانه عليه مجاهدان آزادي در اشرف و ليبرتي، اثبات كرد كه اين رژيم، كمترين ظرفيتي براي انعطاف و ميانه‌روي ندارد.
2 ـ با استفاده از رويكرد به غايت ضعيف دولتهاي غرب، آخوندها هم براي شل‌كردن تحريمها تلاش مي‌كنند، و هم با وقت‌كشي و فريبكاري، به پروژه‌هاي اتمي خود ادامه مي‌دهند.
ممانعت از دسترسي آ‌نها به بمب هسته‌يي فقط يك راه دارد؛ آن هم برچيدن كامل سايتهاي اتمي در ايران است.
3 ـ مماشات دولتهاي غرب با ديكتاتوري مذهبي ايران، هر روز به مردم ايران و تمام جهان لطمه مي‌زند.
ما از جامعة جهاني مي‌خواهيم هرگونه رابطه و مراودة خود با اين رژيم را به لغو اعدامها و بهبود حقوق بشر منوط كند.
4 ـ راه حل مسآلة ايران، تغيير رژيم است. ايستادن در كنار مردم و مقاومت ايران و به‌رسميت شناختن حق آنان براي تغيير رژيم، و تأمين حفاظت مجاهدان آزادي در ليبرتي، هم خواست مردم ايران و هم نياز جامعة جهاني و لازمة حفاظت از صلح و آرامش در منطقه و جهان است.

نمايندگان محترم!
ما در برابر يك رژيم بيرحم، قيام كرده‌ايم كه بزرگترين تهديد جامعة بشري و دستاوردها و پيشرفتهاي آن است. متاسفانه دولتهاي غربي در چارچوب سياست مماشات و به‌خاطر منافع اقتصادي، در اين رويارويي در طرف رژيم ايران قرار گرفته‌اند.
اما درست به‌عكس، اعضاي پارلمان اروپا، با ايستادن در كنار مردم و مقاومت ايران، در تلاششان براي تغيير، وجدان مردم اروپا را بازتاب كرده‌اند. قطعنامة سوم آوريل پارلمان اروپا و تأكيدات آن عليه نقض حقوق بشر در ايران، تازه‌ترين نمونة اين تلاشها توسط پارلمان اروپاست. خشم شديد آخوندهاي حاكم بر ايران از اين قطعنامه، اهميت و تأثير آن را تأييد مي‌كند.
آنها در مجلس ارتجاعي خود يك طرح دو فوريتي عليه قطعنامة اخير پارلمان اروپا آماده كردند. همين واكنش گواهي مي‌كند كه ملاها ذره‌يي توانايي ميانه‌روي و تغيير ندارند. آنها‌ جز با اعدام و شكنجه و جنگ‌افروزي و تروريسم در منطقه، نمي‌توانند رژيمشان را حفظ كنند. البته در مقابل، مردم ايران اين ابتكار عمل پارلمان اروپا را تحسين مي‌كنند.
ابتكار عملهاي قبلي پارلمان اروپا نيز در همين راستاست. زماني كه سازمان مجاهدين خلق ايران به ناعادلانه‌ترين وجه در ليستهاي تروريستي آمريكا، انگلستان و اتحاديه اروپا قرار داشت، و يا زماني كه قرارگاههاي مجاهدين در عراق، توسط نيروهاي آمريكايي و انگليسي، بيرحمانه بمباران شدند، نمايندگان پارلمان اروپا شجاعانه به حمايت از مجاهدين و مقاومت مشروع ايران عليه ملايان برخاستند. نمايندگان اين پارلمان، اولين كساني بودند كه پس از جنگ، در هيأتهاي پي‌در‌پي به اشرف رفتند.
بدون ترديد كارزار شجاعانة نمايندگان اين پارلمان، در دفاع از اعضاي مجاهدين در اشرف و ليبرتي، نقش بسيار مهم و بازدارنده‌يي در مقابل رژيم ايران و دولت دست‌نشاندة عراق، براي جنايات بيشتر داشته است.
طي اين سالها، اگرچه اشرف و ليبرتي هدف قتل‌ عامها و حملات پي‌درپي قرار گرفت و ديروز سومين سالروز قتل عام اشرفيها در 19فروردين 1390 بود، اما در مقابل، شما نمايندگان اين پارلمان، با تصويب قطعنامه‌هاي متعدد و با سخنرانيها و سؤالات مستمرتان از مقامات اتحادية اروپا، يك چتر حفاظتي- سياسي براي اشرفيها فراهم كرديد.

دوستان عزيز!
10 ماه پيش كه رئيس‌جمهور جديد رژيم ولايت فقيه بر سر كار آمد، مقاومت ايران، ادعاي ميانه‌روي از جانب وي را قوياً رد كرد.
در همان زمان، شما به درستي به‌دعاوي ميانه‌روي روحاني اعتنا نكرديد و با افشاي اين توهم و با مواضع قاطع، اجازه نداديد اصحاب مماشات، به رژيم وحشي حاكم بر ايران مشروعيت بدهند.
و پارلمان اروپا در قطعنامه‌اش تآكيد مي‌كند: «در ايران  انتخابات رياست جمهوري با در نظر گرفتن استانداردهاي دموكراتيک و ارزشهاي اتحادية اروپا برگزار نشده است».
متاسفانه، دولتهاي غرب در مقابل اين همه اعدام و سركوب و در قبال نقش مستقيم رژيم در حمام خوني كه در عراق و سوريه جاري است، بي‌عملي پيشه كرده‌اند. اما برخلاف سياست اين دولتها، مواضع قاطع و روشن شما در مقابل فاشيسم ديني حاكم بر ايران و نقض وحشيانة حقوق بشر، همواره يك عامل بازدارنده در مقابل همكاري بيشتر دولتهاي غربي با جلادان حاكم بر ايران بوده است.
 مردم ايران خواهان يك سياست قاطعانه عليه فاشيسم ديني‌ حاكم بر ايرانند. آنها خواهان محاكمة سران رژيم در دادگاههاي بين‌المللي به جرم جنايت عليه بشريت هستند و نه فشردن دستهاي ملايان.
  رژيم آخوندي و لابيهاي آنها در خارج كشور، يك تور ديپلوماتيك طراحي كرده‌اند تا از هر كشور اروپايي كه ممكن باشد، مقامهاي دولتي و نمايندگان شركتهاي تجاري و پارلمانترها به ايران سفر كنند تا آخوندهاي حاكم بتوانند رسوايي ادعاهاي خود را بپوشانند و جنايات خود را مشروعيت ببخشند. جاي تأسف است كه مسئول سياست خارجي اتحادية اروپا و برخي وزيران خارجه در اين دام افتادند.
و خوشحاليم كه جز معدودي از افراد، اكثريت نمايندگان پارلمان اروپا از اين سفرها فاصله گرفته‌اند.
اين سفرها ملاها را براي بي‌اثر كردن توافقنامة اتمي ژنو نيز جري مي‌كند. كما اين كه در دو ماه اخير، خامنه‌اي فعالانه در حال شكل دادن سياستي رودرروي اين توافقنامه است. ملاها سست شدن تحريم‌ها را به دست آورده‌اند. اما توقف برنامة بمب‌سازي اتمي را تعليق به محال كرده‌اند.
دولت‌هاي غرب بايد بر اوراق كردن سايتهاي اتمي و توقف غني‌سازي اورانيوم، پافشاري كنند. من هشدار مي‌دهم كه هر گونه امتياز و سازش از جانب دولتهاي غرب، ملاها را به بمب مي‌رساند.
همچنين از جانب مردم و مقاومت ايران تأكيد مي‌كنم كه دولتهاي غرب نبايد حقوق بشر و آزادي و مقاومت ايران را قرباني مذاكرات و روابط خود با فاشيسم مذهبي حاكم بر ايران كنند. آنها بايد از قطعنامة سوم آوريل پارلمان اروپا پيروي كنند كه گفته است: «موضوع حقوق بشر در ايران بخشي از چارچوب سياست آينده و روابط دوجانبة اتحادية اروپا و رژيم ايران است».
بايد تأكيد كنم كه رژيم عميقاً دچار بي‌ثباتي و تزلزل شده است. شكاف بزرگي كه در نمايش انتخابات سال گذشته، در رأس حكومت بروز كرد، در حال گسترش است. ضعف و ناتواني ملاها در قبال بحران سياسي و اقتصادي رژيمشان، به‌حدي رسيد كه به توافقنامة ژنو تن دادند كه به نوبة خود، بحرانهاي دروني حكومت را شدت بخشيد. و باندهاي رژيم در عراق دچار تفرقه‌هاي عميق شده‌‌اند.
آخوندها نگران آن هستند كه تزلزل رژيمشان شرايط فوران قيامها را فراهم كند. بنابراين آنها سركوب و تعداد اعدامها  را به‌نحو بي‌سابقه‌يي افزايش داده‌اند. و اين چيزي است كه شما در قطعنامة سوم آوريل، به شدت عليه آن موضع گرفتيد.
همزمان، ملاها از طريق دولت دست نشانده‌شان در عراق، به قتل عام در اشرف و موشكباران ليبرتي دست زدند، محاصرة دارويي و غذايي ليبرتي را تشديد كردند و آشكارا براي استرداد مجاهدان آزادي، زمينه‌چيني كردند.
آخوندها، مجاهدان آزادي را تهديد موجوديت خود مي‌دانند. بنابراين كمپ ليبرتي، مهمترين هدف حملات آنهاست. سكوت و بي‌عملي آمريكا، اتحادية اروپا و ملل متحد، دست رژيم و مزدورانش در عراق را  در ارتكاب اين جنايتها، باز گذاشته است.
از شما تقاضا مي‌كنم كه از اتحادية اروپا بخواهيد كه از اهرمهاي خود براي اين هدفها استفاده كند: آزادي 7گروگان اشرفي، انتقال فوري اعضاي مجاهدين از ليبرتي به كشورهاي اروپايي و آمريكا، تأمين  تجهيزات مبرم امنيتي در ليبرتي، استقرار ناظران ملل متحد همراه با يك تيم كلاه آبي در ليبرتي، تا زماني كه مجاهدان در ليبرتي هستند، ارجاع پروندة  قتل عام 10 شهريور در اشرف، از سوي شوراي امنيت ملل متحد به دادگاه جنايي بين‌المللي، براي انجام تحقيقات، و اجازة فروش اموال ساكنان اشرف توسط نمايندة قانوني آنها.
اين خواستها‌ در بيانيه‌ها و موضعگيريهاي شما بارها مورد تأكيد قرار گرفته و خواست مقاومان و آزاديخواهان ايران است.

دوستان عزيز!
اجازه بدهيد در اين جا از مبارزات شجاعانة نمايندگان عاليقدري كه به حمايت از اشرفيها و دفاع از آزادي و دموكراسي در ايران برخاستند، تقدير كنم. از دكتر آلخو ويدال كوادراس كه اين مبارزه را با شايستگي رهبري كرده است، هم‌چنين آقايان استرون استيونسون كه صداي اشرفيها در پارلمان اروپا بود و آقاي جيمز هيگينز، استفان هيوز، تونه كلام و خانم اديت بائر، و ساير اعضاي برجسته پارلمان اروپا.
من به روشني مي‌دانم كه شما در مقابله با سياست مماشات، ريسك بسياري كرده‌ايد. شما  رويكرد جديدي كه در دنياي سياست نادر است، از خود نشان داده‌ايد. شما در اين راه حق، از خودگذشتگي بسيار كرده‌ايد.
ترديدي ندارم كه نام نيكتان در تاريخ دوستي مردم ايران و ملتهاي اروپا براي هميشه الهامبخش خواهد بود.

دوستان عزيز!
سه سال قبل در روز 19فروردين، مجاهدان اشرف، مورد يك حملة سبعانه قرار گرفتند. 36 تن به شهادت رسيدند و صدها تن مجروح شدند. اما هنوز نه مسئولان جنايت در مقابل عدالت قرار گرفته‌اند و نه هيچ تحقيقات مستقلي در اين مورد صورت گرفته است. در فقدان چنين تحقيقات و مواخذه‌يي، حملات به اشرف و ليبرتي و خونريزيهاي بيشتر مستمراً ادامه داشته است.
 اما سياست مماشات، به‌رغم خواست مقاومت ايران براي تحقيقات در مورد اين جنايات، مانع انجام اين كار شده است. و مجاهدان ليبرتي همچنان در معرض خطر حملات بيشتر قرار دارند. كه جامعة جهاني بايد به فوريت به آن بپردازد.
از همه شما متشكرم.
22 فروردين, 1393