Monday, March 10, 2014

همبستگي زنان عليه بنيادگرايي كنفرانس با حضور رئيس جمهور برگزيدة مقاومت

همبستگي زنان عليه بنيادگرايي و مداخلات رژيم آخوندي در كشورهاي عربي و اسلامي -حمايت از زنان پيشتاز مجاهد در زندان ليبرتي - 2 مارس 2014
تحيه بقالي ـ نمايندة پارلمان مراكش
بسم الله الرحمن الرحيم
خانم رئيس جمهور
سلامي از صميم قلب، بايد كه مردم منطقه با موضع متحد، دست به دست هم يك جبهه متحد عليه بنيادگرايي براي تحقق برابري و حقوق زنان تشكيل دهند. من با خانم رئيس جمهور، مريم رجوي موافق هستم كه بنيادگرايي مذهبي خطري است عليه همة ما اعم از زنان و مردان و مردم منطقه. و اين بنيادگرايي تهديد مردم ماست. اگر بنيادگرايي وجود داشته باشد، مردم و حقوق ما در معرض خطرند و همة ما به خاطر اين بنيادگرايي مذهبي در معرض نابود شدن قرار داريم. بنابراين بايد كه يك جبهه متحد باشيم.
خانم مبارز، مريم رجوي، رئيس جمهور، خانمها، نخست وزيران، خانمها و آقايان نمايندگان محترم، حضار گرامي، خبرنگاران و بازرگانان و ديگران.

بزرگداشت روز جهاني زن نه تنها مناسبتي است براي يادآوري حقوق زنان بلكه يادآور حقوق مردم براي يك زندگي شرافتمندانه است. يادآور حق مردم در برخورداري از آزادي و امنيت و ثبات و عدم دخالت دين در سياست و حق زنان و به رسميت شناختن حقوق آنانست و قائل نشدن تبعيض چه به لحاظ رنگ و جنس. و فرصتهاي برابر براي آنها بپذيرد و اجازه دهد كه تبعيض مثبت صورت گيرد.

مراكش عبرت گرفت و تبعيض مثبت را براي زنان قائل شد و زنان فعال شدند و متوجه شد كه نمي شود بدون زنان رشد و توسعه صورت گيرد. به زنان جايگاهش را در نهادهاي قانوني اعطا كرد به طوري كه الان مسئول ارگانها شده اند و در ارگانهاي قانونگذاري به ميزان 17 درصد  نمايندگي دارند و در شوراهاي محلي به ميزان 12 درصد نماينده دارند. در اينجا من با خانم رئيس جمهور مريم رجوي موافق هستم كه بدون اصلاح قانون اساسي نمي توان از حقوق زنان صحبت كرد. چون قانون اساسي است كه حقوق را تضمين مي كند و اگر نمايندگي قانوني زنان وجود داشته باشد، توقعاتي هم وجود دارد،  ما از برادران  وخواهرانمان در كمپ ليبرتي پشتيباني مي كنيم چون از لجاجت وحشيانه يي رنج مي برند. رژيم آخوندي مخالف آزادي و كثرت گرايي و تجمعات است و يك رژيم تك پايه است كه سياست حذف را پيشة خود كرده و عليه آزادي بيان است و عليه ارزشهاي برابري است و عليه مسئوليت پذيري زنان است و عليه آزادي همگان است.

 اين تفكر ديكتاتوري است كه با حقوق سياسي و اجتماعي و مشاركت برابر زنان و مردان در رهبري سياسي مخالف است. ما زنان پيشرو مراكش با اين تفكر بنيادگرايي مخالف هستيم. من به عنوان رئيس انجمن ابتكار عملهاي زنان مراكش و به عنوان يك نمايندة مجلس مراكش اين وضعيت در تهران را محكوم مي كنم. ما از زنان ليبرتي حمايت مي كنيم و از سازمان ملل و جامعه بين المللي خواستار آزادي 7 گروگان هستيم. ما در جامعة بين المللي به شدت اين عمل را محكوم مي  كنيم و از همه حضار گرامي متشكرم.


آمال الدبعي -  قاضي و فعال حقوق بشر از يمن
خانم مريم رجوي
از كشور برادر يمن به شما درود مي فرستم
خانمها و آقايان پارلمانترها و فعالان مطبوعاتي
از سوي همه زنان مبارز در يمن به شما كه در اين جمع حضور داريد درود مي فرستم. ما در اينجا جمع شده ايم كه يك صف واحد و يك صدا عليه بنيادگرايي ديني باشيم و عليه هر نوع نقض كرامت هر زن عربي  بشويم. يك سلام خاص كه قلبا براي آن بسيار ارزش قائلم هم به خواهرانم و دوستانم در سوريه دارم همان زنان مبارزي كه طي 2 سال گذشته بسيار رنج كشيدند به اسارت درآمدند و به زندان افتادند و در زندانهاي دولت سوريه شكنجه شدند. رژيمي كه ما آنرا سركوبگر مردم سوريه مي دانيم. در ابتدا اين پلاكارد توجه من را جلب كرد: نقش زنان در ايستادگي در مقابل بنيادگرايي مذهبي.
ما عليه اقدامات حكومت آخوندي عليه لبيرتي  و هر نوع محدوديت هستيم. در عين حال از سازمان ملل متحد مي خواهيم كه اسباب آزادي 6 گروگان زن راكه از گروگانهاي اشرفي و در دست حكومت عراق هستند فراهم كند. ما خواهان انجام تحقيقات مستقل در باره جنايت انجام شده در ماه سپتامبر 2013 در اشرف هستيم. من از برادرانم كه ما را در اين زمينه حمايت مي كنند تشكر مي كنم .
با تشكر

امضاف الخوالده -  نمايندة پارلمان اردن
بانوي مبارز و محترم خانم مريم رجوي
حضار محترم
آري زنان نيروي تغييرند آري زنان ضدبنيادگرائي و همراه برابري هستند.  اين مايه افتخار من است كه امروزكه روز جهاني زن است، در ميان شما باشم. اين سخن من است: سبدي گل و سلامي گرم و آكنده از احترام نثار اين بانوي مبارز مي كنم. من به همه زنان در سراسر عالم و به همه زنان در جهان عرب و به همه زنان در وطن عزيزم اردن با احترام سلام مي كنم. اين اولين باري است كه براي شركت در جشن مجاهدين خلق در روز جهاني زن حاضر مي شوم. من از اين دعوت كه باعث شده بسياري از دردها و رنجهايي كه زنان ايراني با آنها مواجه هستند را بشنوم، تشكر مي كنم . دردهايي از قبيل بنيادگرايي ديني در ايران و مي گويم كه آنچه شوراي ملي مقاومت ايران به آن دست يافته پيروزي بزرگي است. من به اين مقاومت به خاطر پايداري ايستادگي درازمدتشان درود مي فرستم. ديروز صحنه هايي از زنان مبارز ايراني را ديدم . آنها در زندانها و بازداشتگاهها تيرباران مي شوند. صحنه هايي كه مو بر تن انسان راست مي كند. من به خاطرچنين روح و روحيه اي و ايمانتان به هدف و دفاع شما از حقوق و آزاديهاي زنان در زمينه آموزش و پوشش و كار در همه پهنه ها را به شما تبريك مي گويم. ما خواهرانمان در فلسطين و سوريه و عراق و مصر و ليبي و تونس را هرگز فراموش نخواهيم كرد و از آنها دفاع مي كنيم. درود ما بر زنان مقاوم در زندانهاي اشغالگران. مابه ظلم و خشونت و فشار عليه زنان در هر كجا كه باشد نه مي گوييم. ما دست كمك به سوي همه زنان در مقابل ديكتاتوري و استبداد و نابرابري دراز مي كنيم. قلبهاي ما با شماست و  مي گوئيم به پيش خدا در راه تحقق صلح و آرامش با شماست و همچنان كه بانوي مبارزمان گفتند در جشن بعدي انشاءالله در تهران خواهيم بود. در پايان از همه كساني كه اين جشن را بر پا داشته اند تشكر مي كنم و از بانوي مبارز مريم رجوي به خاطر استقبال كه از ما به عمل آوردند تشكر مي كنم از خدا مي‌خواهيم كه عمر ايشان در رسيدن به اهداف اعلام شده اش را زيادكند و از همه مردان كه از همه مناطق به كمك آرمان زنان شتافته اند سپاسگزارم.

جيلان جبر - نويسنده و خبرنگار - مصر

بانوي من مريم از شما متشكرم، متشكرم به خاطر اين كه به ما ياد داديد كه از نزديك مبارزه كنيم. من شاهد استقامت شما در طي بيش از 30 سال بوده ام. من شاهد پايداري شما بوده ام و اين خيلي چيزها را به من ياد مي دهد. صبر و پايداري شما از دهه ها پيش در  درون ما چيزي ايجاد كرده كه سالهاست آن را در مصر مي بينيم، اما اشتباهاتي را رژيم ايران مرتكب شده. اين اشتباهات باعث شده كه ما هم در مصر، بهاي آن را بپردازيم. اين اشتباهات، نقطه لغزش و اشتباه اين رژيم بوده است. اين رژيم تنها كشته هاي ليبرتي را به قتل نرسانده، تنها ساكنان اشرف را به قتل نرسانده بلكه همچنين تاريخ و جغرافيا را ترور كرده است.
 تاريخ را به قتل رساند وقتي كه حقوق بشر را فراموش كرد. همان حقوقي كه اسلام بر آن تأكيد كرده. و اينچنين تاريخ را به قتل رساند.

جغرافيا را به قتل رساند وقتي كه با نيرو و سرانگشتانش، اسلحه و نيرو به عراق و سوريه و يمن اعزام داشت. اين رژيم نفوذ كرد تا اينكه حاكميت كشور مصر را نيز بگيرد و در سينا دخالت كرد با ترويسم. او دخالت كرد و ما را ارعاب و تهديد مي كرد. اما الحمدلله ارگانهاي اصيل كشوري وجود داشتند كه در كنار ما ايستادند. به شما يك نكته را به صراحت بيان مي كنم و يك داستان را بطور سريع بيان كنم. همه احزاب عقيدتي كه مدعي اسلام هستند يك نقش واحدي را ايفا مي كنند. آنها ابتدا نقش قرباني را ايفا مي كنند. اين كاري است كه در يمن كردند و در سوريه انجام دادند و در ايران بشكل اساسي انجام دادند. آنها نقش قرباني را ايفا كردند آنگاه در درجه دوم يك امر واقع را، به شما تحميل مي كنند و مي گويند كه ما اينجا هستيم. من در حاكميت هستم و من هستم. و نكته سوم آنها فرار به جلو مي كنند به اين معنا كه مي گويند. تروريسم وجود دارد و يا در لبنان مي گويند اينجا اسرائيل هست و بايد كه با اسرائيل بجنگيم و به آنچه كه در داخل صورت مي گيرد كاري نداشته باشيم و در سوريه مي گويد كه تروريسم وجود دارد و در ايران مي گويند كه ما هدف قرار گرفته ايم توسط كشورهاي شيطاني و دست آخر مي بينيم كه با آمريكا معامله مي كنند و دست به توطئه بزرگي با آمريكا مي زنند اما من به شما مي گويم: 3 گام وجود دارد. اين كه نقش قرباني را ايفا مي كنند سپس يك عمل انجام شده را تحميل مي كنند و سوم فرار به جلو.  از شما خواهش مي كنم كه بگذاريد از اين نقطه شروع كنيم ما هم در برابر آنها بازي كنيم. ما قرباني هستيم. اين چيزي است كه در اسلام مدعي آن هستند اما آنها مسلمان نيستند بلكه اسلام را پذيرفته اند. آنها تروريست هستند. اميدواريم كه ما داراي يك طرح و برنامه اي باشيم  و از اينجا حركت كنيم و من به عنوان يك شهروند مصري در اين مرحله مبارزه كرده ام و مي دانم كه معناي ارگانها چيست و مي دانم معناي اين كه يك كشور وجود داشته باشد چيست. حال هر كسي كه مي خواهد رئيس جمهور آن باشد. يك دولت با ارتش و مردم و پليس و قضاييه و تبليغات كه همه بايد براي حفاظت از كشور، در هر كشوري اقدام كنند. خواهش مي كنم من تحت امر شما براي كمك به شما هستم و از صميم قلب به شما درود مي فرستم. بايد كه با هم همكاري داشته باشيم و اين جشن متوقف نشود و بار ديگر به كشورهايمان باز گرديم  و شاهد فجايع روزانه باشيم. بايد كه ادامه دهيم و از همديگر حمايت كنيم. و متشكرم.

آستارينهادور يوهندروت - رئيس پارلمان ايسلند (2009 ـ 2013)

خانم مريم رجوي، خواهران، دوستان، ميهمانان عزيز  كنفرانس،
من همان احساسي را دارم كه در كنفرانس قبلي پارسال تابستان به اينجا آمدم. و از شنيدن وضعيت در ايران، در مورد زنان در كمپ و در شرايط كنوني، من شوكه شدم. من همچنين متحير شدم كه واقعا چرا چيزي راجع به آن نشنيده بودم. در اخبار، از سخنراني هاي ديروزتان متشكرم. زيرا اگر آن را از شما نمي شنيديم نمي دانستيم كه وضعيت چيست. و من فكر مي كنم اين خيلي مهم است. مهم است براي زنان غربي كه در يك دنياي ايده آل زندگي مي كنند. در دنيايي كه تساوي جنسي وجود دارد و همه چيز براي ما خوبست اين مهم است كه در مورد شما بشنويم كه شرايطتان چطور است. و بعد از اين كه ما اين تابستان به ايسلند برگشتيم.  آن نمايندگان پارلماني كه به اينجا آمده بوديم به وزارت خارجه رفتيم تا ملاقاتي داشته باشيم و به آنها وضعيت و شرايط كمپ را بگوئيم. يعني كمپ ليبرتي و كمپ اشرف. ما گفتيم كه ما بايد كاري انجام بدهيم. ما بايد در كنار هم بايستيم و براي آن زندانيان بجنگيم. و الان آنها مشغول كار با ساير كشور هاي اسكانديناوي راجع به اين موضوع هستند و من مي دانم كه آنها در حال تماس گرفتن با آنها مي باشند. و اميدوارم كه ما بتوانيم كاري بكنيم زيرا مي دانيم كه آنها در خطر دائمي و فوري قرار دارند و اين وظيفه ما است كه هر كاري را كه  براي كمك كردن مي توانيم انجام دهيم. و همين موضوع در مورد حقوق زنان نيز وجود دارد زيرا ما كه در كشور خود حقوق خودمان را داريم بايد براي حقوق ساير زنان كار كنيم مثل حقوق زنان در يمن، ليبي، سوريه، كه شرايط وحشتناكي است و البته در ايران بنابر اين ما بيشترين تلاشمان را مي كنيم همچنانكه ديروز گفتيم  حقوق بشر حقوق زنان است و حقوق زنان حقوق بشر است و ما بايد بجنگيم و ما فائق خواهيم آمد.

آنيلا نور - مبارز حقوق زنان از پاكستان

قبل از هر چيز ميخواهم از شما تشكر كنم كه به من اين فرصت را داديد تا اين تجربه فوقالعاده را داشته باشم.
من ميخواهم بگويم كه شما زنان ايراني واقعاً خوششانس ترين مردم روي كره زمين هستيد چرا كه او را به عنوان رهبر خود داريد. اي كاش من ميتوانستم شما را به عنوان رهبر خود داشته باشم. اما موضوع در مورد ايران و پاكستان نيست، بحث اين است كه ملاها تحت نام اسلام خونخواري ميكنند. بحث اين است كه آنها چطور از ما استفاده ميكنند و چطور تلاش ميكنند ما را تحت كنترل خود درآورند، چرا كه از قدرتي كه در درون ما نهفته است مطلع ميباشند. آنها از زنان هراس دارند. آنها ميدانند كه زنان قدرت دارند و به همين دليل تلاش ميكنند ما را كنترل كنند. اما ما اجازه نخواهيم داد آنها اين كار را بكنند. موضوعي كه دوستمان از ايسلند گفت، و من با آن كاملاً با از هند موافقم كه ما بايد ما بايد از مطبوعات اجتماعي استفاده كنيم تا به آنها نشان دهيم كه ما داريم ميآييم، ما داريم ميآييم تا شما را نابود كنيم. ما داريم ميآييم تا اسلام را از شما پس بگيريم. و ما اين كار را خواهيم كرد چرا كه تنها به اين دختران و اين زنان نگاه كنيد كه اين به قدرت رسيدن زنان است. ما بايد خيلي شكرگذار باشيم. ما بايد تجربه حقيقي زندگي در برابري جنسي را نشان دهيم چرا كه به قدرت رسيدن زنان در اينجا بوقوع پيوسته است. من مقالهاي خواهم نوشت و مستندي خواهم ساخت. به اميد خدا برنامههاي زيادي دارم چرا كه عمل رسا تر از حرف است. و من به دنيا نشان خواهم داد كه دنياي حقيقي در اينجاست. با تشكر فراوان.

نجيمه طاي طاي روزالي - وزير پيشين سوادآموزي مراكش

بسم الله الرحمن الرحيم و درود به اشرف پيامبران
رئيس جمهور محترم، برادران و خواهران عزيز، با درودي صميمانه به شما
در ابتدا مي خواستم براي حضار گرامي به ويژه سازماندهان عزيز در مورد انتخاب موضوع نقش زنان در رويارويي تروريسم براي اين گردهمايي خاطرنشان كنم كه اين يك انتخاب بجاست، چون همان طور كه شما مي دانيد  دين ديگر تبديل به يك ماده اقتصادي و كالايي شده است كه افراد با آن براي رسيدن به حاكميت بازي مي كنند و ما همانطور كه گفتم با زبانهاي مختلف و مليتهاي مختلف و وابستگيها و احزاب مختلف گردهم مي آييم و همه ما يك صدا مي گوييم «نه به سياست بازي با دين» . چون دين يك مسألة بين مخلوق و خالقش است، به رغم اختلاف مذاهب و من به عنوان يك زن مراكشي مي گويم كه يهوديان همساية ما بودند و ما احترام آنها را در كلاسهاي تحصيلي داشتيم و به آنها احترام مي گذاشتيم و در نتيجه ما نسبت به هيچ ديني موضع منفي نداريم و هيچ ديني نمي تواند كه موضوع سياست باشد، بلكه اين موضوع يك موضوع بين مخلوق و خالقش مي باشد. يكبار ديگر آنچه را كه جنبش زنان ايراني انجام مي دهند و پايداري مستمرشان و اين رهبري كه به آن افتخار مي كنم و او الگوي عالي براي هر زن است، خاطر نشان مي كنم.  او قدرتي است كه مي تواند گروههاي زنان فعال جهان را گردهم بياورد و همه را يك صدا و يكدست كند. و همه مي گويند ما با شما هستيم، در رويارويي با استعمار آخوندها  و استبداد آنها  كه روز (زوال آنان) نزديك است. ما بارها با خانم رئيس جمهور ديدار  كرده ايم. انشاء‌الله به زودي ديداري خواهيم داشت تا پيروزي شما و پيروزي خودمان را جشن بگيريم  چون مسألة ايران تنها مسألة زنان ايران نيست، بلكه مسألة كل زنان جهان است. انشاءالله (دوباره) ديداري خواهيم داشت در حاليكه  همه مان آزاد هستيم..