Saturday, March 22, 2014

سخنراني رئيس جمهور برگزيده مقاومت مريم رجوي در مراسم تحويل سال 1393

به نام خدا
به نام ايران و به نام آزادي
يا مُقَلبَ‌القُلوب والاَبصار، يا مُدبّر الَليل وَ النَهار، يا مُحَوَل الحُول وَالاَحوال، حَوّل حالنا الي اَحسَن الْحال
خدايا احوال مردم ايران را به نيكوترين حالها دگرگون كن
نوروز روشنايي و خوشبختي را به ملت ما عطا كن
و  بهار آزادي و حاكميت مردم را در ايران شكوفا كن.
آغاز سال 1393 بر همه شما مبارك
تبريك به هموطنان عزيزم، در سراسر ميهن
تبريك به همة ايرانيان دور از وطن
تبريك به زندانيان سياسي!
تبريك به حاميان مقاومت و به اشرف نشا‌نها در داخل و خارج ايران،
تبريك به اعضاي  شوراي ملي مقاومت ايران،
تبريك به مجاهدان آزادي در زندان ليبرتي كه در برابر حمله و محاصره پايداري مي‌كنند،
و خجسته و مبارك باد حلول سال نو، بر رهبر مقاومت ايران مسعود، كه هم چنان نامش خجستگي سالها و ماهها و روزهاي يك مبارزة شكوهمند، آرماني و تاريخي عليه ارتجاع را تداعي مي‌كند.
در آغاز سال نو براي آزادي ملت اسيرمان از زنجير اختناق و خفقان دعا مي‌كنيم. از خداي بزرگ، نوروزي مردم وكشورمان، فرارسيدن بهار آزادي، زندگي در خوشبختي و برابري و ايراني عاري از اختناق، اعدام، فقر و سركوب را مسألت مي‌كنيم.
سال 92 سال شكست‌هاي زنجيره‌يي رژيم ولايت فقيه و سال كهكشان جهش‌ها و دستاوردهاي مقاومت مردم ايران بود
و سالي كه از دقايقي پيش شروع كرديم، سال 1393 سال خيزشها و سال هزار اشرف است.
در نخستين دقايق پس از نوروز، در آيينة بهار به سال گذشته نگاه ‌كنيم: سالي كه با كهكشاني از پايداري و نبرد براي آزادي و كهكشاني از پيروزيهاي سترگ مي‌درخشد.
يك طرف قله سر به فلك‌كشيدة مقاومتي مشروع و بالنده و پر اميد و طرف ديگر چاه باطل ظلمت و تباهي،
آخوندها مي‌خواستند مقاومت مردم ايران را منهدم و نابود كنند. اما به‌جاي آن خودشان به جام زهر سرنگوني تن دادند.
چنين است كه آغاز بهار در گوش ما سرود تغيير جهان ظلمت و نغمة آزادي و روشنايي است و عيد نوروز در ديدة ما جشن نوشدن روزگار است و نشانة حتميت نوروز آزادي.
پس هر قدر كه پاسداران كهنگي و تاريكي راه آمدن بهار را سد كنند، هرقدر كه خون بريزند و ستم كنند، عيد بزرگ ما، راه خود را مي‌گشايد، اين سد شكسته مي‌شود، اين برج و باروي بيداد فرو مي‌ريزد، و ايران، آزاد مي‌شود.
در اين بهار دلپذير، چكامه ها شود پديد
زآبها، زخوابها
و از ميان بادها و يادها
شنيده مي‌شود صداي صدهزارها.
شنيده مي‌شود، ميان اين‌همه سكوت
صداي آن‌كه روي چوبه هاي دار
ترانه خواند: ترانة دريغ و درد مادران
ترانة جوان صدجوان
ترانة جوانه ها.
هموطنان عزيز!
در سراسر سال 92  كارگران و دانشجويان يا ساير اقشار مردم به‌جانآمده به اعتراض، اعتصاب، بستن جاده‌ها و خيابا‌نها يا اجتماع در برابر نهادهاي حكومتي دست زدند.
تظاهرات و قيام هموطنان بختياري در خوزستان،كهكيلويه و بويراحمد و اصفهان، خيزش شجاعانة دراويش در آستانة سال نو، و حركت‌ها و خيزش‌هاي چهارشنبه سوري خشم و عصيان توفاني نهفته در دل جامعة ايران را بارز كرد.
يعني كه همه آن چه پس از قيامهاي 88، خامنه‌اي براي بستن دهانها و بريدن زبانها كرده بود، شكست خورد.
يعني كه شور و عشق بيكران يك ملت اسير را نمي‌توان از بين برد و همين اشتياق جوشان است كه به جاي شومي و نحوست ولايت فقيه، آزادي و خجستگي را برقرار خواهد كرد.
هموطنان عزيز
سال گذشته كاري نبود كه رژيم ولايت فقيه براي از بين بردن مقاومت ايران آزمايش نكرده باشد. و راهي نبود كه براي متوقف كردن جنبش آزادي ايران طي نكرده باشد.
اما درست در نقطة مقابل آن، مقاومت ايران لحظه‌يي نبود كه در برابر اين رژيم سستي و ضعف و تسليم را مغلوب ايستادگي خود نكرده باشد و زماني نبود كه از فداكاري و پايداري خود، قلبها و ديدگان يك ملت مشتاق آزادي را روشنايي نبخشيده باشد.
در برابر قتل عام و جنايت عليه بشريت در اشرف، برعكس خواسته دشمن، اشرف تكثير شد و اعتبار و محبوبيت اشرف و اشرفيها و كل مقاومت ايران، فزوني يافت.
شقاوت دشمن در آن جنايت بزرگ و پاكبازي قهرمانان به خون خفته‌اش، از زهره و گيتي تا 50مجاهد ركاب آنها، ايران و منطقه و جهان را تحت تأثير قرار داد.
به‌خصوص مردم ايران بار ديگر ديدند و دريافتند كه چه كساني بر سر پيمان آزادي ايستاده‌اند و خامنه‌اي و پسمانده‌هاي خميني تهديد رژيم منحوسشان را در كجا مي‌بينند.
ايرانيان و جهانيان ديدند كه قلب تپندة پايداري در برابر استبداد ديني و پاد زهر بنيادگرايي دركجاست؟
به قول مسعود: «اشرف حماسة ماندگار تاريخ معاصر ايران بود. و اكنون اسطورة جاوداني تاريخ ايران و خلقهاي جهان شده است».
مجاهدان آزادي، در مقابل چندين بار موشكباران ليبرتي هم، استواري و صلابت خود را به اوج رساندند.
آري، مقاومت ايران، بارها پيكرش به خون آغشته و سرخفام شد، اما استوار و محكم ايستاد و رستاخيز تاريخي همت و عزم ملت ايران براي كسب آزادي گرديد.
حقيقت اين است كه مقاومت ايران بن‌ماية بهار را يافته است.
يعني شكفتن و قدبرافراشتن و درخشيدن در تيره‌ترين تيرگيها‌ و زمستانترين زمستانها.
پس در برابر شقاوتها و سنگدلي ها بر رزم خود افزود‌ه است. در بغرنجي اوضاع، در تلاطم حوادث بزرگ و در كوران حمله‌ها و توطئه‌ها، راه و راهنما را در تسليم نشدن و نبرد يافته است.
بله، گوهر دستاوردهاي ما  در سال گذشته و شاخص و شاقول پيشروي ما در سال جديد همين است: نبرد، پايداري و تعهد و عزم صدبرابر براي سرنگوني آخوندها و آزادي مردم ايران.
همين پايداري بود كه نقشه‌هاي خامنه‌اي و مجريانش از مالكي تا امثال كوبلر را براي انحلال و انهدام مقاومت، درهم پيچيد.
و توطئه‌ها و طرحهاي بزرگ هدايت شده از سوي خليفه ارتجاع و اطلاعات بدنامش عليه مسعود را به اتكاي حمايت و محبت هموطنانمان نقش برآب كرد.
اعتصاب غذاي بي‌نظير مجاهدان ليبرتي و اشرف‌نشانها و ياران مقاومت در اروپا و آمريكا و كانادا و استراليا كه 108 روز به‌طول انجاميد، ماية افتخار و تحسين ايرانيان شد كه ديدند وقتي پاي آرمان آزادي در ميان است، ازخودگذشتگي اعضاي اين مقاومت، هيچ حدي نمي‌شناسد.
مقاومت ملت ايران هم‌چنين، در جنبش بزرگي  از صدها انجمن و تشكل متخصصان و فارغ‌التحصيلان و صاحبان مشاغل مختلف كه در دو ماه اخير شاهد تجمعات آنها بوديم، گسترش مقاومت ميهني براي رهايي از استبداد ديني در تمام دنيا را نشان داد.
هم چنين جنبش بين‌المللي مدافع مقاومت ايران شامل هزاران نماينده پارلمان در اروپا و كانادا و خاورميانه و آمريكا و استراليا گسترش و ارتقاي بي‌سابقه‌يي پيدا كرد.
بله به عينه مي‌توان ديد كه عظمت پايداري ملت ايران و نبرد مجاهدان آزادي، سال 92  را به‌نام خود كرد. و شكوفاترين نوروز را براي سال 93 رقم زد.
آري، بهار بزرگ، نوروز پيروز و عيد آزادي در تقدير است. زيرا كه رشيدترين فرزندان ايران آن را با قلب و جان و روان خود تدارك ديده‌اند. و در پي آنند تا طرحي نو در اندازند.
بله، مجاهداني براي آن به پا خاسته‌اند كه بهار و يگانگي انسان را در فرد و جمع خود محقق كرده‌اند. و نيروي پايداري آنها از همين جا سرچشمه گرفته است:
از مسئوليت پذيري بي انتها و تعهد بي چشمداشت نه فقط در امور اجرايي و سياسي بلكه در اعتلاي مناسبات جمع انسانها.
مجاهدان آزادي، ثابت كردند  كه با الهام از راهبر و آموزگار خود، در بغرنج‌ترين شرايط، با ارتقاي مناسبات جمعي توان رهبري پيدا كرده و در عمل آن را اثبات كرده‌اند. و اين چنين كورانها و گردنه‌هاي سهمگين و سنگين سال گذشته را پشت سر گذاشته و موفق و سرفراز سال نو را با عزم نبرد صدبرابرآغاز مي‌كنند.

هموطنان عزيز!
در سالي كه گذشت و در كشاكش بزرگي كه در سراسر آن جاري بود، اثبات شد كه جنبش مقاومت ايران در هر شرايط و هر موقعيتي، هماورد اصلي رژيم ولايت فقيه است.
و هم چنان موضوع اصلي و دائمي نگراني آخوندهاست و كشاكش ميان اين مقاومت و رژيم حاكم جبهة اصلي نبرد براي آزادي است.
نگاه كنيد‌ كه در همين چند ماه اخير، آخوندهاي حاكم، سركردگان سپاه پاسداران و سخنگويان و رسانه‌هاي عمدة رژيم دربارة مجاهدين و مقاومت ايران چه گفته‌اند:
ـ مي‌گويند مجاهدين، تهديد و نيروي مقابله با رژيم در جهان اسلام است و اين جنبش نقش اول را در مقابله با روابط آخوندها با دولت عراق دارد. 
ـ تأكيد مي‌كنند كه هر آنچه از بابت تحريمها و كاهش تعاملات جهاني با رژيم پيش آمده، ناشي از فعاليت مجاهدين است.
ـ يادآوري مي‌كنند كه حكومت ايران بارها اعلام کرده است که مجاهدين را خط قرمز خود مي‌داند و هر کشوری که پذيرای آنها باشد، بايد منتظر عواقب آن نيز باشد و ما در روابط  خود با اين کشورها، تجديد نظر خواهيم کرد.
ـ خطاب به اروپا و آمريكا فرياد مي‌زنند كه موضوع مجاهدين يکی از سنگ‌ محکهای اساسی، برای ارزيابی ميزان صداقت اروپا و آمريکاست.
بله اين كانون اصلي وحشت دائمي آخوندهاست.
آنها از تأثير پايداري مجاهدان آزادي بر جامعة ايران تحت فشارند.
آنها از جنبشي كه الهامبخش زنان و جوانان در مبارزه براي كسب آزادي و برابري است، در هراسند.

تحولات سال 92 تأييد كرد كه در نقطه مقابل استواري مقاومت ملت ايران، زهر شكست در سراپاي حكومت ولايت فقيه جاري شده است:
خامنه‌اي در انتخابات نمايشي رياست جمهوري، شكست خورد. اين شكستي براي تماميت رژيم است كه بدون يكدستي و انقباض كامل قادر به حفظ تعادل خود نيست.
رژيم ولايت فقيه در برنامة اتمي خود يعني بزرگترين و پرهزينه‌ترين پروژة سياسي و استراتژيك نظام در 25 سال اخير شكست خورد و به‌ناگزير به امضاي توافقنامة ژنو تن داد.
رژيم آخوندي در مهار اوضاع عراق به سود دولت دست نشاندة‌ خود، شكست خورد و حالا با قيام و ايستادگي مسلحانة مردم استان انبار مواجه است.
هم‌چنين آخوندها در غلبه بر فروپاشي اقتصادي كشور كه رژيمشان‌ را درهم كوبيده شكست خوردند.
فرمانده سپاه پاسداران ولايت فقيه اخيراً گفته است: «كشور ما بحراني است و ما با بحران مواجهيم».
رفسنجاني گفته است: «ما منابع اساسيمان را از دست داده‌ايم».
و وزير خارجة آخوندها مي‌گويد: ذخائر استراتژيك رژيم، تخليه شده است.
بله بخشي از واقعيت همين است: بحرانزدگي، وارفتگي و ريزش وفادارترين نهادهاي حكومت و زَوال بنية استراتژيك آن.
به اينها آمادگي اجتماعي براي تغيير بنيادي و وجود آلترناتيو دموكراتيك و جنبش سازمانيافته را- كه دشمن به هزار زبان به آن اذعان مي‌كند- اضافه كنيد، معناي مرحلة سرنگوني رژيم ولايت فقيه همين است.
و اين است صورت مسألة واقعي ايران يعني صورت مسألة نبرد رهاييبخشي كه بهاران آزادي را رقم مي‌زند.
با ياد شهيدان و قهرمانان اشرفي و همة زندانيان سياسي شهيد ومقاوم سالي جديد را در پيكار براي آزادي، آغاز مي‌كنيم.
راستي كدام زمستان مغلوب بهار نشده كه تاريكي و انجماد ولايت فقيه بتواند دوام بياورد؟
بله، ارتش آزادي و ارتش بهار خواهد رسيد، ابرهاي سياه را خواهد شكافت تا آفتاب نوروز و آزادي در تمام ايران سر بزند در تمام خانه‌ها و كوچه‌ها و شهرهايش.
هموطنان عزيزم!
تاريكي، زردي وكهنگي را از آن ولايت فقيه
 و شادي و شور را از آن خود سازيد و به هر نحو و هر قدر كه مي‌توانيد به شادي و جشن عيد برخيزيد.
زين تخت و تاج سرنگون تا کی رود سيلاب خون؟
اين تخت را ويران کنيد اين تاج را وارون کنيد!
هرچند تا آنجا كه به آخوندها برمي‌گردد، آنها سال 92 را براي مردم ما به سال اعدامها و سركوب و فقر و تبديل كردند، ولي شما هموطنان ستمديده و فقرزده در همة شهرها و روستاها به هر نحو و با اهر امكاني كه مي‌توانيد به شادي و جشن عيد برخيزيد.
شما زندانيان سياسي هم در اوين و گوهردشت و همة زندانهاي ايران مثل هر سال در تك تك بندها يا سلولهاي انفرادي، عيد را گرامي بداريد و شكست آخوندها را جشن بگيريد.
شما خانواده‌هاي قتل عام شدگان سال 67 و همه شهداي راه آزادي، بر مزار فرزندانتان در خاوران و ساير نقاط ايران، ياد آن قهرمانان را گرامي بداريد و به آنها بگوييد كه راهشان پررهروتر از هر وقت ديگر ادامه دارد.
و شما ايرانيان دور از وطن به رغم دوري و غربت، شعله‌هاي اميد را در جشن نوروز خود فروزان كنيد.
و در زندان ليبرتي، كُنام دليران و قهرمانان ملت ايران، شما مجاهدان در سنگرهاي آزادي، عليرغم محاصره غذايي و درماني و با وجود آماده باشهاي مكرر براي حملات موشكي دشمن، با هر آن چه كه در دست و توان خود داريد، نوروز را امسال بيش از هر سال و شادتر از هر بهار جشن بگيريد و پيام سرزندگي، جنگاوري، پايداري و پيروزي را در تمام جامعة ايران ترويج كنيد.
در آغاز سال جديد، باز هم بر پيمان و تعهد بزرگ خود، پاي مي‌فشاريم. تعهد سرنگوني تماميت رژيم ولايت فقيه و آزادي ايران زمين.
عيد نوروز است هر روزي به ما نوروز باد   
روز ما بهروز باد 
كارزار ما جهانپرداز و دشمنسوز با  پايداري فاتح و پيروز باد
شام ايران روز باد     شام ايران روز باد
عيد نوروز بر همگي شما مجددا مبارك