Saturday, March 1, 2014

سخنرانی رئیس جمهور برگزیده مقاومت در اجلاس مشترك كمیسیونهای خارجه نروژ

به دعوت رسمی كمیسیون امور خارجه و دفاع پارلمان نروژ، خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت روز چهارشنبه 7 اسفند، در اجلاس مشترك كمیسیونهای خارجه و دفاع و اداری و دولتهای محلی شركت و سخنرانی كرد. آقای نورهایم كه ریاست این اجلاس را برعهده داشت، در هنگام ورود خانم رجوی به پارلمان، از ایشان استقبال كرد.
در این اجلاس، خانم ماریت نیباك نایب اول رئیس پارلمان نروژ، آقای هالراكر معاون اول كمیسیون خارجی، خانم گرانده رهبر حزب لیبرال و خانم جنی فولینگ جانشین خانم ناوارسته رهبر حزب سنتر و شمار زیادی از اعضای كمیسیونها شركت داشتند.
خانم رجوی در سخنان خود با تشریح اوضاع ایران، بحرانهای بی علاج رژیم و ضرورت تغییر بنیادین، گفت: تحولات 6 ماه گذشته و بیلان ریاست جمهوری روحانی در زمینه اعدام و سركوب و تبعیض و همچنین مشاركت فعال در نسل‌كشی در سوریه و عراق، بار دیگر ثابت كرد كه انتظار هر گونه رفرم در این رژیم بیهوده است. حكومت مطلقه ولایت فقیه در تضاد عمیق و ماهوی با دموكراسی و ارزشهای دموكراتیك است و هرگونه انعطاف دراین زمینه به معنای پایان این رژیم است.
تنها راه حل برای ایران، تغییر بنیادین توسط مردم و مقاومت ایران است و این تغییر در دسترس است.
خانم رجوی در باره هراس بی پایان وتوطئه ها وجنایات رژیم آخوندی علیه مجاهدان اشرفی، یاد آوری كرد كه ملل متحد باید این پرونده را برای تحقیقات به دادگاه بین المللی جنایی ارجاع دهد و آمریكا و سازمان ملل براساس تعهدات قانونی خود باید به اقدامات عاجل برای تامین الزامات حداقل امنیتی در لیبرتی و استقرار دائمی ناظران بین المللی به همراه یك تیم كلاه آبی، تازمانی كه ساكنان در آنجا هستند، مبادرت كنند.
در این اجلاس نایب اول رئیس پارلمان، خانم ماریت نیباك، ضمن تشكر از خانم رجوی گفت ما در مورد موضوع اشرفیها و لیبرتی، در پارلمان نروژ ما با یك اتفاق نظر كم نظیر در میان همه احزاب سیاسی مواجهیم، همه معتقدند كه باید برای حفاظت لیبرتی و جلوگیری از تكرار جنایات صورت گرفته، اقدامات سریع به عمل آید.
آقای هالراكر معاون اول كمیسیون خارجه نیز ضمن تایید ارزیابی خانم نیباك از موضع پارلمان نروژ گفت وزیر خارجه نیز از این وضعیت مطلع و نسبت به آن حساس است.
دراین اجلاس، رئیس جمهور برگزیده مقاومت به سوالات نمایندگان پاسخ گفت و درپایان یك نشان اشرف و مقاومت ایران را به كمیسیون خارجه پارلمان نروژ اهدا كرد.