Saturday, May 10, 2014

سخنراني مريم رجوي در مجلس ملي فرانسه


آقاي رئيس!
خانمها و آقايان نماينده!
مي‌خواستم قبل از هر چيز از شما بابت برگزاري اين جلسه در اينجا، در خانة دموكراسي فرانسه، تشكر كنم. به‌طور خاص از كميتة پارلماني براي ايران دموكراتيك، به خاطر زحماتي كه براي دفاع از ارزشهاي جهانشمول و حمايت از مبارزة مردم ايران براي آزادي و دموكراسي مي‌كشد، سپاسگزارم.
وضعيت حقوق بشر در ايران، بحراني است. از زمان انتخاب روحاني تا كنون بيش از 700نفر در ايران اعدام شده‌اند.
روز 17آوريل، فاشيسم ديني حاكم بر ايران، در يك يورش وحشيانة برنامه‌ريزي‌شده، به زندانيان سياسي در زندان اوين، شمار زيادي از آنان را به‌شدت مجروح و مصدوم كرد و مانع انتقال مجروحان به بيمارستان شد و در برابر خشم مردمي و اعتراضات خانواده‌ها طبق معمول رژيم مي‌خواست تقصير را به گردن قربانيان بيندازد. متأسفانه اين جنايات توسط دولتهاي غربي ناديده گرفته شده و حتي اكثر آنها از يك محكوميت ساده هم دريغ كرده‌اند.
با روي كار آمدن روحاني عده‌يي تلاش كردند كه چنين وانمود كنند كه تغييري در راه است. جامعة بين‌المللي اميدوار بود كه بتواند تهديدات برنامة اتمي نظامي رژيم را خنثي كند.
رژيم نيز كه در وضعيت وخيم اقتصادي است، براي برداشته‌شدن تحريمهاي بين‌المللي، توافقنامة ژنو را امضا كرد. اما اين توافقنامه، تنها برنامة دستيابي رژيم به بمب هسته‌يي را به تعويق انداخته است. رژيم توانسته سايتهايش را حفظ كند و حتي توان غني‌سازي خود را بالا ببرد. به موازات آن، برنامة موشكهاي بالستيك خود را بدون نگراني ادامه مي‌دهد. خامنه‌اي ولي فقيه رژيم اخيراً در ديدار با متخصين و كارگزاران برنامة هسته‌يي رژيم گفت كه هيچ‌يك از دستاوردهاي هسته‌يي رژيم برچيده نخواهد شد.
همزمان رژيم، به دامن زدن به بحران منطقه ادامه مي‌دهد و با هزاران پاسدار، نيروهاي عراقي وابسته به خود و حزب‌الله لبنان، عامل اصلي جنگ در سوريه است. همچنين حكومت عراق و گروههاي اصلي تروريستي در منطقه را كنترل مي‌كند.
بيهوده نيست كه روحاني، سفيري را براي نمايندگي رژيم در سازمان ملل انتخاب مي‌كند كه يك گروگانگير بوده و در ترور محمد حسين نقدي، نمايندة شوراي ملي مقاومت ايران در رم، در سال 1371 شركت داشته است. البته رژيم او را بهترين ديپلومات خود معرفي كرد. در اين رابطه حقيقت را مي‌گويد چرا  كه بهترين ديپلومات اين ديكتاتوري، تنها يك گروگانگير و يك تروريست مي‌تواند باشد.
رژيم مي‌خواست وانمود كند كه با كش‌دادن مذاكرات، بحرانهايش را علاج خواهد كرد؛ اما تورم 35 در صدي و بيكاري با نرخ 30در صد، رژيم را با يك جامعة شورشي مواجه كرده است. در نتيجه، رژيم بيش از هر زمان ديگر، خود را با خطر سرنگوني و روحية مقاومتي كه در حال گسترش است، مواجه مي‌بيند.
همزمان با افزايش اعدامهاي روزانه در ايران، رژيم، سركوب مجاهدان اشرف و ليبرتي را از طريق دولت دست نشانده‌اش در  عراق افزايش داده است. در آستانة شروع مذاكرات اتمي، قتل عام در اشرف در اول سپتامبر، سازمان داده شد و فشارهاي روزمره در كمپ ليبرتي، همراه با محاصرة پزشكي و غذايي، افزايش پيدا كرده است. روز 8 ارديبهشت، محمد بابايي، نوزدهمين شهيد محاصرة پزشكي در ليبرتي، به شهادت رسيد. از سرنوشت گروگانهاي اشرفي، كه در روز 10شهريور1392  توسط نيروهاي عراقي ربوده شدند نيز، هيچ خبري در دست نيست.
من در اينجا مايلم به فرانسه به‌خاطر آزادي چهار خبرنگار گروگان فرانسوي در سوريه، تبريك بگويم. همبستگي و اتحاد جامعة فرانسه و احزاب سياسي در اين زمينه، يك نمونة بارز بود. ما اميدواريم كه فرانسه در زمينة حفاظت از ساكنان ليبرتي و نجات جان گروگانهاي اشرف، پيشتاز باشد. به خصوص كه آمريكا، اتحادية اروپا و سازمان ملل، تحقيقات مستقل در رابطه با جنايات نيروهاي مالكي در اشرف و ليبرتي را به فراموشي سپرده اند و با بي عملي در رابطه با حفاظت ساكنان، دست رژيم ايران و دولت عراق را  براي جنايات بيشتر  باز گذاشته‌اند. آن‌هم در شرايطي كه جنگ و بحران و بي‌ثباتي در عراق تهديد در ليبرتي را به‌طور خطرناكي بالا برده است.
متأسفانه اكنون كشورهاي غربي، با مشغول شدن به مذاكرات هسته‌يي و به طمع منافع تجاري، حقوق بشر در ايران و حفاظت از ساكنان ليبرتي را به فراموشي سپرده‌اند.
اسفبارتر اين‌كه در چنين شرايطي رژيم از سفر هيأتهاي پارلماني و تجاري اروپايي استفاده مي‌كند تا به مردم ايران و به زندانيان سياسي بگويد به‌رغم كشتار و اعدام و شكنجه، غرب در طرف نظام آخوندي است. من در اينجا از پارلمانترها و صاحبان صنايع مي‌خواهم كه مثل بسياري در اروپا كه سفرهاي خود را به ايران لغو كردند و حاضر نشدند كارت سفيد براي جنايات بيشتر به رژيم بدهند، اين دعوتها را رد كنند.
دوستان عزيز!
خاورميانه و جهان اسلام، مملو از بحرانهايي است كه نه تنها سرنوشت منطقه، بلكه تا اندازة زيادي سرنوشت اروپا و جهان به آنها گره خورده است. ديكتاتوري مذهبي ايران، عامل اصلي ايجاد اين بحرانهاست به‌همين خاطر، اتخاذ يك سياست قاطع در مقابل اين رژيم، نه فقط ضرورت حل بحران در ايران و منطقه، بلكه نياز صلح بين المللي است. فرانسه با همه سوابق و ظرفيتها مي‌تواند در اتخاذ چنين سياستي در سطح بين‌المللي نقش تعيين‌كننده داشته باشد. از اين رو ما جامعه بين‌المللي و به‌خصوص دولت فرانسه را دعوت مي‌كنيم كه:
اولاً: در زمينة مذاكرات هسته‌يي بايد پروتكل الحاقي را به رژيم تحميل كرد و غني‌سازي و برنامة موشكي رژيم را به طور كامل متوقف كرد. 
ثانياً: ادامة روابط اقتصادي بايد مشروط به توقف نقض حقوق بشر و پايان اعدام و شكنجه باشد. شوراي امنيت بايد در مورد يورش وحشيانه به اوين و اعدامهاي جمعي رژيم ايران، تحقيقات كند و مسئولان جنايت عليه بشريت را به عدالت بسپارد.
از سازمان ملل و آمريكا و اروپا مي‌خواهيم كه تحقيقات مستقل در مورد كشتار در اشرف و ليبرتي را پيش ببرند. اين بالاترين تضمين براي توقف اين جنايات است. بايد دولت عراق مجبور شود كه اجازه تامين الزامات  امنيتي را در ليبرتي بدهد
ما خواهان انتقال سريع مجاهدان ليبرتي، به خصوص بيماران و مجروحين، به اروپا و آمريكا هستيم. ما در زمينة حقوق بشر و حفاظت ساكنان ليبرتي روي حمايت شما يعني حمايت ارزشمند نمايندگان فرانسه حساب مي‌كنيم.

خانمها، آقايان!
حضور گستردة شما در اينجا، با تمامي تمايلات و اعتقادات از راست و چپ، براي دفاع از ارزشهاي مشترك و حقوق بشر عليه فاشيسم مذهبي نمايانگر رد كردن قاطع اطلاعات نادرست پخش شده توسط ملايان است.
به اميد روزي كه مردم ايران بتوانند دوستان دوران سختي خود را در ايراني رها شده از بنيادگرايي مذهبي، ارج بگذارند، ايراني دموكراتيك و بر اساس جدايي دين از دولت.
متشكرم.
18 ارديبهشت, 1393