Friday, July 18, 2014

افطار ماه مبارك رمضان در اقامتگاه رئيس جمهور برگزيده مقاومت


شخصيت هاي حاضر در افطار مقر رئيس جمهور برگزيده مقاومت:
هدي عبدالناصر دختر رهبر فقيد مصر 
محمد العريبي وزير خارجة پيشين مصر 
سيد احمد غزالي نخست‌وزير پيشين الجزاير 
دكترصالح القلاب وزير پيشين تبليغات اردن 
خليل مرون مدير مسجد اوري
رئيس كميتة مسلمانان در فرانسه در دفاع از حقوق اشرفي‌ها 
ايهاب سمير نايب رئيس حزب مصريين الاحرار

نمايندگان پارلمان اردن:
مصطفي العماوي نمايندة پارلمان اردن
محمد الحاج نمايندة پارلمان اردن
جمال قمو نمايندة پارلمان اردن
نجاح العزه نمايندة پارلمان اردن
عبدالقادر الحباشنه نمايندة پيشين پارلمان اردن
باسل المكاوي نمايندة پارلمان اردن
بسام البطوش نمايندة پارلمان اردن
سلمي الربضي نمايندة پيشين پارلمان اردن
محمد ارسلان نمايندة پيشين پارلمان اردن
علي ضلاعين نمايندة پيشين پارلمان اردن

نمايندگان پارلمان فلسطين:
دواس دواس هماهنگ‌گنندة فراكسيون فتح در پارلمان فلسطين
نجات بوبكر نمايندة پارلمان فلسطين
ناصر خليل نمايندة پارلمان فلسطين
عبدالرحيم برحم نمايندة پارلمان فلسطين
علا ياغي نمايندة پارلمان فلسطين

نمايندگان پارلمان بحرين:
عبدالحكيم الشمري
 رئيس كميسيون حقوق بشر پارلمان بحرين
احمد قراطه نمايندة پارلمان بحرين
علي زايد نمايندة پارلمان بحرين

نمايندگان پارلمان تونس:
حسنا مارسيت نمايندة پارلمان تونس
نفيسه مرزوقي نمايندة پارلمان تونس
فاطمه غربي نمايندة پارلمان تونس
سهير عبدالقادر دردوري نمايندة پارلمان تونس

نرسل ايدوغان نمايندة پارلمان تركيه از حزب صلح و دمكراسي

انيسه بن عامور وزير و سناتور پيشين الجزاير

فتيحه  بقالي نمايندة پارلمان مراكش

ادريس سدراوي مسول انجمن حقوق شهروندي از مراكش

فوزيه سعيد نويسنده و متخصص امور زنان و موسس بنياد بداري در پاكستان

فريحا افتخار مدافع حقوق زنان از پاكستان

رانجانا كوماري از رهبران جنبش برابري در هند و رئيس مركز تحقيقات اجتماعي در دهلي نو

محمد طلال التركاوي از اپوزيسيون سوريه

دكتر ربيع الجنيدي از اپوزيسيون سوريه

محمد الشيخلي حقوقدان از عراق

رضا الرضا رئيس هيأت شيعه جعفري از عراق

احمد عليوه نويسنده  از اردن

جمال العوضي مدافع حقوق بشر، عضوكميتة گفتگوي ملي از يمن

طاهر بومدرا مسئول پروندة اشرف در سازمان ملل

كاك بابا شيخ حسيني دبيركل سازمان خبات كردستان ايران

دكترصالح رجوي :
اجازه بدهيد هزاران هزارسلام، تهنيت، درود، ستايش و همينطور سپاسگزاري را به شما اعلام كنم. تشكر بخاطرحضور چشمگير و فعال شما درجلسه ديروز سالانه و بزرگ ما در ويلپنت، تشكربخاطرحضورتان امروز در اين جلسه خصوصي تر و دوستانه تر با حضور رئيس جمهوربرگزيده مقاومت خانم مريم رجوي، سپاسگزاري بخاطرهمبستگي مستمر و پشتيباني بي وقفه شما از مقاومت مشروع و مردمي ايران و اهداف دموكراتيك اين مقاومت.
شما ميدانيد مقاومت ايران درشرايط فعلي روابط بين المللي بسيار گسترده اي دارد شخصيت هاي تراز اول بين المللي همانطوركه در ويلپنت ديديد از اين مقاومت پشتيباني ميكنند ولي حضورشما بخاطرمشتركات تاريخي، مشتركات جغرافيايي و مشتركات فرهنگي براي ما از ارزش فوق العاده اي برخورداراست و ما احساس ميكنيم كه باشما تفاهم بي نهايت بيشتري داريم چرا؟  بخاطراينكه اولا بخاطرشخصيت والاي  انساني تك تك شماست و از طرف ديگر بخاطرشناخت عميق شما در منطقه از رژيم ضدبشري خميني و از فاشيسم مذهبي حاكم برايران،  رژيمي كه براي حفظ و گسترش قدرت خودش ازهيچ جنايتي فروگذار نكرده و نخواهد كرد. رژيمي كه از اسلام بازيچه اي درست كرده و از آن بعنوان يك ابزار در پيشبرد حكومت جنايتكارانه خودش استفاده ميكند. رژيمي كه اولين جنگ هاي فرقه اي ومذهبي را درمنطقه درسال هاي اخير شعله وركرد. نمونه بارزش هم درسوريه و در عراق رژيمي كه ثبات خودش را در بي ثباتي كشورهاي ديگر بخصوص كشورهاي منطقه و كشورهاي ما و شما ميداند. همينطور شما مجاهدين را از ديرباز بخوبي مي شناسيد. به اهداف مجاهدين بخوبي اشراف داريد. ميدانيد كه اين مقاومت سي و پنج سال تمام در آتش و خون، درمقابل توطئه هاي عجيب رژيم مقاومت كرده و هرروز مثل ققنوس از خاكسترخودش بزرگتر و بزرگتر بيرون آمده و امروز از اعتبار و حيثيت بين المللي بي نظيري برخورداراست. شما اهداف اين مقاومت را كه درسه بخش ميشود خلاصه كرد بخوبي مي شناسيد:
1.تغييردموكراتيك درايران با استقرارآزادي و حاكميت ملي.
2. شناساندن واعتلاي اسلام اصيل و واقعي، اسلامي كه با بيانيه جهاني حقوق بشر با ميثاق هاي بين المللي، با همزيستي مسالمت آميز بين ملتها و مذاهب، هيچ مغايرتي ندارد.
3- و سوم هم خواسته اين مقاومت براي كمك به استقرار آزادي و برابري وصلح و امنيت درمنطقه است. بهرحال بخوبي ميتوانيد حدس بزنيد كه ما وشما با هم دست دردست يكديگر ميتوانيم تمام نيروهاي اهريمني را ازمنطقه كنار زده و به پيروزي قطعي در دموكراسي برسيم. زنده باد آزادي.

هدي عبدالناصر- دختر رهبر فقيد مصر
بسم الله الرحمن الرحيم
خانم مريم رجوي
آقايان و خانمهاي حاضر در اين جلسه. اولا از سازمان مجاهدين خلق بابت اين دعوت ارزنده تشكر مي كنم. به يك حقيقت اذعان مي كنم كه من در مورد سطح اين ديدار و حجم حاضرين بويژه جوانان غافلگير و اميدوار شدم. من از كشوري آمده ام كه مسئله ايران را احساس مي كند. ايران كه بيش از 30 سال يك الگوي خطرناكي در منطقه ارائه داده است. اين الگو همان حاكميت مذهبي است كه بر دردهاي منطقه افزوده است. ومن به اين انقلاب (ايران) و رسيدن به ايران دل بسته بودم اما بعد از آن، چيزي كه در منطقه حاصل شد يك جمود وتحجر بود. هر شيخي در مصر خود را يك خميني تصور مي كرد. تأثير، نا متصور بود. آنها نقشه داشتند كه ما را طرف خطاب در مصر قرار ندهند. به صرف الگوي ايران در منطقه خاورميانه روي مصر و روي كل منطقه تأثير گذاشت. همانطور كه خانم مريم در سخنان خود دو روز قبل گفتند و احساس كردم  كه ما هم در مصر همين احساسات را داريم اما ما شانس بهتري داشتيم چونكه حاكميت مذهبي نزد ما فقط يكسال طول كشيد. در اين سال مصر شاهد درخواست كمك از خارج بود و كوتاهي و تجزيه مصر نه تنها بين سني و شيعه بلكه تجزيه خيلي در ابعاد گسترده تري صورت گرفت ... اغلب مردم مصر سني هستند اما تفرقه بين مسلمانان و مسيحي و بين شمال و جنوب است و طي يكسال اين وضعيت مصر بود. ما خوش شانس بوديم چونكه يكسال بيشتر طول نكشيد كه مردم انقلاب كردند و گفتند كه ما اين رژيم را نمي خواهيم و با آن مخالفيم. اما خوش شانسي ما اين بود كه ما براي رهايي از نظام مذهبي مبارزه كرديم و ارتش در كنار مردم ايستاد.
من در پايان سخنانم مي گويم كه من بسيار تحت تأثير شخصيت خانم مريم قرار گرفتم تحت تأثير سخنان پريروز ايشان . من ايران را دوست دارم چونكه خون ايراني در من جريان دارد چونكه جد مادريم ايراني است و در اصفهان متولد شده است و به مصر مهاجرت كرد. هر نوع نزديكي بين دو كشور و يا بين دو مردم فكر مي كنم كه درونم من با ايران است يعني با مقاومت ايران و نه با دولت ايران. من از اين ديدار خيلي خوشوقتم  و مي گويم كه مهمترين چيز همان اميدواري است. اميدواري موجود است و مردم نياز به رهبري دارند و اين رهبري است كه اين اميد را نمايندگي مي كند. انقلاب در 25 ژانويه در مصر صورت گرفت و دوسال و نيم بدون رهبري ماند.
من اميدوارم كه سال آينده وقتي كه ما اينجا مي آييم و بازگشت ايران به مردم واقعي خودش را جشن بگيريم. با همان فرهنگ و تمدنش  و تاريخ با شكوه و شناخته شده اش. اميدوارم كه هميشه سلامت باشيد. بسيار متشكرم.

نجات بوبكر، نماينده پارلمان فلسطين
بسم الله الرحمن الرحيم
سپاس خداي رحمان ورحيم و درود به سرورمان محمد ودوستداران و يارانش.
بانوي شرق و رهبر برحق و حقيقت،
 اي رهبري كه قبل از ديگراني كه چشم دارند اما نمي بينند، ضرورت و حتميت نابودي ديكتاتوري ديني را بشارت دادي.
اي بانوي كبير، مريم رجوي محترم
از فلسطين معراج گاه پيامبر محمد (ص) و مرقد سرورمان حضرت ابراهيم (ع) و سرزمين و زادگاه ميلاد نور و حيات و آزادي و عدالت حضرت مسيح، همراه با هيئتي كه امروز همراه ماست نزد شما آمده ايم. در اولين روزهاي ماه حق و خير،  ماه جداكننده بين حق و باطل آمديم تا بر چند پيام تأكيد كرده و به اطلاع شما برسانيم. اولين پيام اين است كه ما همواره در كنار كساني ايستاده ايم كه در كادري صحبت مي كنند و اظهاراتي ايراد مي دارند و اعمالي انجام مي دهند كه منجر به از بين بردن بنيادگرايي مذهبي در كشورمان مي شود.
پيام دومي كه مي خواهيم برسد اين است كه گسترش اين ديكتاتوري مذهبي در كشورمان، منجر به افزايش فروپاشي آرمان فلسطين و دوري آن از صحنه سياسي نشده است.
مسئله ديگري كه مي خواستيم به اطلاع شما برسانيم اين است كه ما بعنوان يك ملت همه وجدانهاي جهان را آماده ساختيم مبني بر اينكه ما خواستار صلحي مبني بر آزادي و عدالت و دمكراسي هستيم. اما آنها خواستار كشتار و نابودي ما شدند. ما هنوز هم مي گوييم ما خواستار  زندگي هستيم و خواستار كشتار و نابودي نيستيم. مي خواهيم به اين جهان بگوييم ما خواستار گفتگوهايي بر اساس ايجاد دولت فلسطين در مرزهاي ژوئن 67 به پايتختي قدس و بازگشت پناهندگان بر اساس قطعنامه 194 هستيم. چون ما هميشه به شراكت انساني بر اساس آزادي وعدالت براي همه خلقهاي جهان ايمان داشته ايم. و قبل از اينكه سخنانم را به پايان ببرم، به اطلاع ميرسانم كه خلق فلسطين در كنار مقاومت ايستاده و همبسته با همه ستمديدگان پناهنده در اشرف و ليبرتي است چون ما همدرد شما هستيم. چون ما هنوز 8 ميليون پناهنده فلسطيني كه در روي كره زمين پراكنده هستند داريم. والسلام عليكم.

فتيحه بقالي نمايندة پارلمان مراكش   
بسم‌الله الرحمن الرحيم
و درود به خاتم انبيا و پيامبران
خانم مجاهد و مبارز رئيس‌جمهور مريم رجوي. سخنان آتشين و ممتاز و شجاعانه‌اش را شنيديم. اين شهامت و اين قدرت است كه در تمامي اعضاي مجاهدين خلق در ليبرتي و تمامي رزمندگان در تمامي نقاط جهان  ساري و جاري است و همة اينها به‌ شكل جمعي در گسترش ايمان به آرمان مجاهدين خلق شريك هستند. خانم رئيس‌جمهور اين كارزار قدرتمند از كساني كه به ما براي حمايت از آرمان حقيقت و اتحاد مجاهدين خلق مي‌پيوندند بر شما مبارك باد.
در اين رمضان اميدواريم كه خداوند دعاهاي همة ما را مستجاب گرداند تا اين‌كه ايران آزاد شود و تمدن ايراني كه قدمت آن‌را مي‌شناسيم و اين خلق بزرگ ايران را كه مورد ستم قرار گرفته باز پس گيرد. ما حمله عليه ليبرتي را محكوم مي‌كنيم و تعداد مجروحين، كشته‌ها و گروگان‌ها را محكوم مي‌كنيم. آيا در قرن بيست و يكم هنوز گروگان‌گيري وجود دارد؟ چرا اين سكوت در برابر اين كار زشت و اين ستم در حق جمعيتي صورت مي‌گيرد كه شايسته است بر زمين خود بماند و در يك فضاي مناسب زندگي كند، آن هم فقط به‌ خاطر اين‌ كه خواستار دمكراسي است. از اين موقعيت و مثل هميشه و همان‌طور كه در اطلاعيه‌هايمان در مراكش امضا كرديم از سازمان ملل مي‌خواهيم به‌عنوان يك سازمان بين‌المللي به مسئوليت خود عمل كند. سازمان ملل بايد امنيت، سلامت و جان (ساكنان) در ليبرتي را حفاظت كند. سازمان ملل و آمريكا بايد به مسئوليت خود عمل كنند ما توسعه‌طلبي و دخالت در امور داخلي كشورهاي اسلامي و عربي و آتش‌افروزي و تجزيه بين سني و شيعه و شمال و جنوب و بين طبقات اجتماعي را محكوم مي‌كنيم. اين يك كينة اجتماعي است و در دين ما چنين چيزي وجود ندارد. دين اسلام دين وحدت و دين اعتدال و ميانه‌روي است و نه دين بنيادگرايي.

عبدالرحيم برحم نمايندة پارلمان فلسطين
بسم‌الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم و رحمت‌الله و بركاته
خواهر مريم رجوي
در آغاز تبريكات خود را به‌خاطر كنفرانس بزرگي كه برگزار كرديد و موفقيت بزرگي كه اين كنفرانس كسب كرد به شما تقديم مي‌كنم. من از سال‌هاي گذشته در اين كنفرانس شركت مي‌كنم و هر سال ما شاهد پيشرفت چه به‌لحاظ شركت‌كنندگان و چه به‌لحاظ كيفيت، گزارش‌ها و انعكاسات تبليغاتي كه در اين كنفرانس حاصل مي‌شود هستيم و آن‌را لمس مي‌كنيم. به اين خاطر هزار تبريك و تهنيت به شما.

از فلسطين اشغال‌شده نزد شما آمده‌ام. فلسطيني كه تحت اشغال اسرائيل است. اشغالگري كه هنوز دست به كشتار و نابودي و بي‌خانمان‌كردن در حق مردم فلسطين مي زند و هنوز غصب زمين و ريشه كني درختان و سرقت آب و انواع ظلم در حق مردم اين سرزمين روا داشته مي شود. از فلسطين نزد شما آمده‌ام تا اين‌كه حمايت و پشتيباني خود را از  شما و آرمانتان اعلام دارم. چرا كه نه. چون‌كه روابط بين برادران مجاهدين خلق و سازمان و جنبش فتح به سال‌هاي گذشته بر مي‌گردد، به روزهاي كمپ‌هاي آموزشي. اين يك مسئلة ديرينه است و هنوز هم ادامه دارد و ما هم هنوز هستيم. بله هنوز به‌خاطر دارم كه در آن زمان هنوز جوان بوديم، در آغاز انقلاب ايران و اين‌كه چگونه حرف‌هاي زيادي را از آخوندها شنيديم. اما متأسفانه چيزي جز اظهارات نمي‌شنيديم، ولي همة امكانات عليه آرمان فلسطين به‌كار گرفته شد، دخالت‌هاي آنها در مسئلة فلسطين شروع شد و تجزيه تأثير بدي روي ما گذاشت؛ اما الحمدلله گام‌هاي خوبي در ماه‌هاي گذشته در راستاي آشتي برداشتيم. اميدواريم كه اين روند با تلاش‌هاي همگان ادامه داشته باشد و انشاالله كه به يك آشتي مستمر و پايدار منتهي شود. با تبريك و رمضان مبارك و السلام عليكم و رحمت‌الله و بركاته.