Friday, July 11, 2014

سخنراني مريم رجوي در آغاز اجلاس شوراي ملي مقاومت ايران


باسلام و خيرمقدم به اعضاي محترم شوراي ملي مقاومت كه در اجلاس حضور دارند و به همة دوستان و رفقايي كه امكان شركت پيدا نكرده‌اند، هم چنين سلام مخصوص به اعضاي پايدار وسرفراز شورا در زندان ليبرتي. به همة دوستان و خواهران و برادراني كه به عنوان ناظر در اين اجلاس شركت كرده‌اند، خوش‌آمد مي‌گويم.
در فاصله دو اجلاس، شوراي ملي مقاومت، يكي از بهترين اعضاي خود، خواهر بسيار عزيزم راضيه كرمانشاهي را از دست داد.
او از مسئولان پرسابقة مجاهدين در نبرد با دو ديكتاتوري و بيستمين شهيد محاصرة پزشكي اشرف و ليبرتي است. به روان پاكش درود مي‌فرستيم.

اجلاس شورا را در حالي برگزار مي‌كنيم كه  از داخل ايران تا سراسر منطقه، اوضاع به زيان رژيم، در تلاطم است. به نحوي كه روندها و وقايع مختلف در مسير سرنگوني دشمن مردم ايران و مردم منطقه، همگي فعال شده و از هم سبقت مي‌گيرند
در مقطع حاضر، بيش از هميشه، قيامها و نبردهاي مردم عراق و آزادي چند استان اين كشور از  سلطة دولت مالكي، رژيم ولايت فقيه را به لرزه انداخته است.
تحليلگران رژيم مي‌گويند «هيچ زماني مانند امروز، امنيت ملي و ثبات منطقه، اين گونه با مخاطرة مستقيم... روبرو نشده است».

واقعيت اينست كه سرمايه‌گذاري كلان و مداخلات همه‌جانبة رژيم ولايت فقيه در عراق ظرف 11 سال گذشته، كه من همان اول گفته بودم صدبار از پروژة اتمي آن خطرناكتر است، تمام منطقه را در معرض صدور تروريسم و بنيادگرايي و فرقه‌گرايي و جنگ و بحران قرار داده است. اما اين سرمايه‌گذاري استراتژيكي، حالا در معرض فرو ريختن است. به اين مناسبت،  بايد چند نكته را خاطر نشان كنم.
نخست به جامعة جهاني هشدار مي‌دهيم كه بار ديگر به دام كمپين گمراه‌سازي و پخش اطلاعات دروغ از سوي رژيم حاكم بر ايران نيفتد.
يازده سال پيش همين آخوندها، در ساختن دروغ بزرگ وجود تسليحات اتمي در عراق و ترغيب آمريكا به راه‌اندازي يك جنگ فاجعه‌بار در عراق، سهم بزرگي داشتند. حالا با همان شيوه، قيام ملت عراق را در كادر يك جريان افراطي خلاصه كرده و تلاش مي‌كنند جامعة جهاني به ويژه آمريكا رابراي نجات دولت مالكي برانگيزند.
به‌خصوص به دولت آمريكا هشدار مي‌دهيم كه پس از خطاي تاريخي حمله به عراق و پس از سلسله  اشتباهات ويرانگر يازده ساله در اين كشور، اين بار پوشش هوايي براي سپاه قدس در عراق فراهم نكند.
وانگهي، هر كس كه حقيقتاً مي‌خواهد با تروريسم و افراطي‌گري مقابله كند، بايد در برابر سرچشمه و بانكدار مركزي آن يعني آخوندهاي تهران بايستد.

ما باز هم تأكيد مي‌كنيم كه راه حل مسأله عراق، يعني راه برقراري ثبات و امنيت و وحدت ملي در اين كشور، يكي بيش نيست و آن خلع يد از رژيم ولايت فقيه است. بايد به خواست مردم عراق گوش داد كه از يكسال‌ و نيم پيش در تحصنها و قيامهاي مستمر شعار اصليشان اخراج رژيم ايران از عراق و بركناري دولت تحت‌الحماية اين رژيم در بغداد است.
و سرانجام به ايالات متحده و سازمان ملل هشدار مي‌دهيم كه بنا به وظائف بر طبق كنوانسيونها و قوانين بين المللي و بر اساس قولها و تعهدات مكرر خود بايد در اسرع وقت، تدابير اضطراري و فوري براي حفاظت از جان مجاهدان آزادي در زندان ليبرتي اتخاذ كنند.
در اين ايام، ديكتاتوري آخوندي به موازات تشديد سركوب داخلي و موج اعدامهاي وحشيانه، بيش از گذشته به توطئه‌گري عليه مجاهدين و شكنجه و كشتار زندانيان سياسي رو آورده است. چرا كه اينجا حساس‌ترين و آسيب‌پذيرترين نقطة دستگاه اختناق است كه اگر خش برداردكل رژيم را روانة پرتگاه مي‌كند.
در عين حال اين مسأله‌يي است كه ظرفيت انفجاري عظيمي براي بسيج جامعه عليه رژيم دارد. كما اين‌كه ديديم شهادت مجاهد قهرمان غلامرضا خسروي چه واكنش گسترده‌يي از جانب شخصيتها، جريانها و گروهها از همة تنوعات سياسي ايران در پي داشت.
باشد تا به همت مردم به‌جان آمده آخوندها مجبور شوند كه زهر حقوق بشر را هم سر بكشند و دستگاه جهنمي كشتار و اختناق فرو بريزد.
در قبال همة اين بحران‌ها، آنچه در كنش و واكنشها و مواضع رژيم حاكم آشكار شده، اين است كه:
ـ در بسياري زمينه‌ها ياراي ابتكار عمل ندارد يا اصولاً راه حلي ندارد.
ـ شكننده و ضربه‌پذير است و اين را به‌خصوص در عكس‌العملهاي سراسيمه و هراسان نسبت به پيشرويهاي جنبش مقاومت به سرعت ابراز مي‌كند،
ـ و از همه مهمتر از گذشت زمان، زيان مي‌بيند و چرخها به زيان رژيم ولايت فقيه، باشتاب، به حركت درآمده است.

چنين شرايطي بيش از هميشه مسئوليت خطير و تأثير يگانة آلترناتيو دموكراتيك اين رژيم يعني شوراي ملي مقاومت را، با گنجينه‌يي از تجربه‌ها و دستاوردها و اعتبار بي‌بديل آن، برجسته مي‌كند.
هرچند كه مبارزه و نبرد ما پيوسته با انواع خطرها و ناملايمات همراه است، اما اوضاع حاضر، بيش از هميشه فرصت پيشروي و گسترش در راستاي هدفهاي آزاديخواهانة ملت ايران را فراهم كرده است.
اميدوارم همة ما بتوانيم تعهد و مسئوليتي را كه مردم و تاريخ ايران بر دوش ما گذاشته، به انجام برسانيم و انشاء‌الله  كه مباحث اين اجلاس بتواند در غني‌كردن و روشني بخشيدن به اين مبارزه  ما را ياري كند.
از همه شما متشكرم.
19 تیر, 1393