Wednesday, July 2, 2014

گزارش تلويزيون فاكس نيوز از گردهمايي بزرگ ايرانيان و مصاحبه اختصاصي با رئيس‌جمهور برگزيدة مقاومت


undefined
تلويزيون فاكس‌نيوز آمريكا، در گزارش‌هاي متعددي، به بررسي ابعاد و اهداف گردهمايي بزرگ مقاومت ايران در پاريس پرداخت و مصاحبة خود با رئيس‌جمهور برگزيدة مقاومت ايران را پخش كرد.
اريك شان خبرنگار ارشد فاكس‌نيوز از پاريس گزارش داد: رژيم ايران و تحركات آن در عراق؛ مقاومت ايران نسبت به مقاصد اصلي اين رژيم هشدار مي‌دهد...
(مريم رجوي مي‌گويد): بسيار روشن است كه رژيم آخوندها به‌دنبال بمب هسته‌يي است. از اين‌رو ما خواهان پايان‌دادن به برنامة هسته‌يي هستيم. من اين‌را از سوي مقاومت ايران و از سوي مردم ايران مي‌گويم».

گروه اصلي اپوزيسيون ايران، شوراي ملي مقاومت ايران روز جمعه يك تجمع عظيم در پاريس برگزار كرد و به تغيير رژيم در ايران فراخوان داد. ده‌ها هزار نفر گردهم آمدند و خواهان آن شدند كه جلوي صدور بنيادگرايي اين رژيم در عراق و سوريه گرفته شود
مريم رجوي در مصاحبة اختصاصي با فاكس‌نيوز دربارة توافق آتي اتمي... مي‌گويد، اگر ماه آينده به رژيم ايران رسماً اجازة غني‌سازي اورانيوم داده شود، نتيجة آن (توليد) بمب اتمي خواهد بود.
(وي گفت:): ما اميدواريم كه در اين مذاكرات، جامعة بين‌المللي موفق شود پيشروي‌ها و جاه‌طلبي‌هاي رژيم ايران را متوقف كند، زيرا توقف ساخت بمب توسط آخوندها همان چيزي است كه مردم و مقاومت ايران خواهان آن هستند. ولي متأسفانه، سمت و سوي گفتگوها چنين چيزي را نشان نمي‌دهد».
درحالي كه ضرب‌الاجل براي معاملة اتمي (با رژيم) ايران نزديك مي‌شود، مقاومت ايران بزرگترين گردهمايي سالانة خود را در خارج پاريس برگزار كرد.
«شركت‌كنندگان (بزرگترين گردهمايي سالانة مقاومت ايران) شامل معروف‌ترين اسامي در سياست آمريكا و از هر دو جناح هستند. آنها پيامي رسا و روشن مي‌فرستند؛ (رژيم) ايران با وجود انكار علني، هم‌چنان بر روي بمب اتمي، كار مي‌كند.
خبرنگار ارشد فاكس‌نيوز از پاريس: در تاريخ كهن انسان، در جنبش‌هاي مقاومت كه مستبدين يا رژيم‌هاي سركوبگر را سرنگون كردند، مي‌توان به جرج واشينگتن اشاره كرد كه با انگليسي‌ها جنگيد، مي‌توان به فرو ريختن ديوار برلين، و جنبش‌هايي كه در برابر آلمان نازي مقاومت كردند (اشاره كرد)؛ حال آنها مي‌خواهند ايران را به اين فهرست اضافه كنند.
اين بزرگترين تجمع اپوزيسيون ايران است كه در پاريس در اين سالن بزرگ برگزار مي‌شود كه در آن دهها هزار نفر در گردهمايي سالانه مقاومت ايران تجمع كرده‌اند.
اين گروه ابتدا با شاه مي‌جنگيد و سپس با آخوندها جنگيد؛ آن‌را يك گروه تروريستي مي‌خواندند ولي در 6 سال گذشته توسط مقام‌هاي آمريكايي و اروپايي از ليست‌هاي تروريستي خارج شد.
آنها مي‌گويند، براي يك ايران آزاد و دمكراتيك مبارزه مي‌كنند؛ ما مصاحبة ويژه‌يي با رهبر آنها داشتيم:

مريم رجوي: اين ديكتاتوري مذهبي كه پايه‌گذار تروريسم و بنيادگرايي در تمامي منطقه است و به‌دنبال تسليحات اتمي براي به گروگان‌گرفتن سياست‌هاي بين‌المللي است با هيچ منطقي نمي‌تواند ادامه دهد؛ علت آن اين است كه مردم ايران، اين رژيم را رد مي‌كنند».
خبرنگار فاكس نيوز: به‌عنوان نمونه‌يي از نفوذ (رژيم) ايران، خانم رجوي نوري مالكي نخست‌وزير عراق را عامل (رژيم) ايران توصيف مي‌كند كه يك دولت دست‌نشاندة (اين رژيم) را اداره مي‌كند و بايد برود.

از ساير چهره‌هاي (شركت‌كننده در اين گردهمايي) سناتور دمكرات جوزف ليبرمن بود كه گفت، گزينة واشينگتن و كشور ما روشن است:
سناتور جوزف ليبرمن: (رژيم) ايران با دشمنان آزادي و دشمنان آمريكا هدايت مي‌شود و بنابر‌اين ما بايد در مورد تعهداتمان شجاعت داشته باشيم و دركنار مردم ايران و اين جبنش مقاومت بايستيم كه اينجا در فرانسه گردهم آمده‌اند.
دولت ايران اين گروه را تروريست مي‌خواند و مي گويد يك سكت است و اتهامات آن ساختگي است، خانم رجوي البته اين اتهامات را ساختگي و بي‌اساس خواند؛ اين گروهي است كه براي اولين‌بار برنامة مخفي فعاليت‌هاي اتمي (رژيم) ايران را درسال 2002 افشا كرد.
او هم‌چنين مي‌گويد، در دوره روحاني  اعدام‌هاي بيشتري از ميان هواداران و طرفداران اين گروه و (ساير) مخالفان صورت گرفته و اين نشان‌دهندة نگراني حكومت ايران از اپوزيسيون ايران است.

مريم رجوي نظر خود را در رابطه با اهداف رژيم تهران بطور منظم ارائه كرد: گسترش بنيادگرايي افراطي در منطقه، دست‌يابي به تسليحات هسته‌يي و اقدام به هر كاري براي حذف رقبا، از جمله اعدام هواداران وي براي خاموش‌كردن اپوزيسيون.
وي گفت: «آخوندها مردم ايران را نمايندگي نمي‌كنند. چيزي كه مردم ايران آرزوي آن‌را دارند و چيزي كه مردم ايران را نمايندگي مي‌كند، ايراني است كه مقاومت ايران درصدد تحقق آن است. ايراني كه آزاد و دمكراتيك است، و در آن صندوق‌هاي راي حرف آخر را مي‌زنند. ايراني غير اتمي، داراي برابري جنسي، جايي كه زنان و مردان و جوانان از حقوق متساوي برخوردارند و جهان را با جنگ و چالشهاي مختلف به‌خطر نمي‌اندازند».
اين جنبش اولين بار در سال 2002،  ابعاد برنامة هسته‌يي مخفي رژيم ايران را افشا كردند و مسئؤلان آن مي‌گويند كه از آن پس نيز در راستاي افشاي مقاصد واقعي اين رژيم تلاش كرده‌اند.
رجوي تأكيد كرد: «نمي‌شود به آخوندهاي حاكم اعتماد كرد. بسيار روشن است كه رژيم آخوندها به‌دنبال بمب هسته‌يي است. از اين‌رو ما خواهان پايان‌دادن به برنامه هسته‌يي هستيم».
او هم‌چنين گفت هدف اين رژيم گسترش بنيادگرايي مذهبي از نوع خودش، با پرداختن از جيب غرب است. اين چشم‌اندازي است كه بشار اسد را در سوريه و نوري مالكي را در عراق جري‌تر كرده است. وي افزود: «يكي از پايه‌هاي استراتژيك اين رژيم صدور تروريسم و بنيادگرايي است. بسياري از مقامات اين رژيم رسماً اعلام كرده‌اند كه سوريه و عراق عمق استراتژيك اين رژيم هستند. در نتيجه نقطة كانوني آن چه در عراق و سوريه مي‌گذرد تهران است».
او مي‌گويد مالكي «بايد كنار برود»، تشكيل يك دولت ائتلاف ملي تنها راه حل بحران فعلي در عراق است و همة اين شواهد به (حكومت) تهران و خلع‌يد از آن در عراق اشاره دارند.
«آخوندهاي (حاكم بر) ايران عراق را در يك سيني طلايي تحويل گرفتند و عميقاً در همة جنبه‌هاي زندگي اين كشور دخالت كرده‌اند؛ بطوري كه همه مي‌دانند مالكي يك مأمور (رژيم) ايران است كه دستور كار ديكتاتوري مذهبي را اجرا مي‌كند؛ از جمله كشتار بي‌شمار اهل تسنن و شيعياني كه از مالكي حمايت نمي‌كنند، قتل‌عام مسيحيان، بي‌خانمان‌كردن آنها، و هم‌چنين قتل‌عام و زنداني كردن بسياري از افراد در عراق. همة اينها به درخواست آخوندها صورت گرفته است».
اين جنبش متحديني در ميان مقامات بلندپايه قبلي آمريكا به‌دست آورده است. در بين آنهايي كه با اين گروه كار مي‌كنند و در گردهم‌آيي شركت خواهند كرد، مي‌توان از رودولف جولياني شهردار سابق نيويورك، فرماندار هاوارد دين، كانديد رياست جمهوري، جان بولتون، سفير آمريكا در سازمان ملل، سناتور جوزف ليبرمن، كانديداي معاون رياست‌جمهوري، مايكل موكيزي وزير دادگستري، ژنرال هيو شلتون رئيس ستاد مشترك و ژنرال جورج كيسي رئيس ستاد ارتش و بسياري ديگر نام برد. اين شورا هم‌چنين دفتري در نزديكي كاخ سفيد دائر كرده است.
... رودي جولياني (در مصاحبه با فاكس‌نيوز) به طعنه‌هاي نيش‌دار (حكومت) تهران نسبت به خودش خنديد..و گفت، اين گروه «صدها هزار عضو دارد و افرادي بسيار تحصيل كرده هستند، كساني كه مدافع همان ارزشهايي هستند كه ما مدافع آن هستيم؛ يك دولت دمكراتيك، دولتي كه به حقوق زنان احترام مي‌گذارد و دولتي كه مي‌داند ايران نياز به اتمي ‌شدن ندارد».
جولياني گفت: «با به‌رسميت شناختن اين گروه، ما مي‌توانيم شتابي كه مي‌تواند به‌طور بالقوه به يك دولت كاملاً متفاوت منجر شود را ايجاد كنيم. اين يك گروه بسيار بسيار مشروع است».
(مريم) رجوي به نوبه خود اطمينان دارد كه جنبش مقاومت وي پيروز خواهد شد و تاريخ را به‌عنوان پيشينة اين حقيقت ياد مي‌كند.
وي گفت: «تجربة اين موضوع وجود دارد؛ از جمله در تاريخ آمريكا. همانند جرج واشينگتن و مردم آمريكا كه تصميم گرفتند براي به‌دست‌آوردن استقلال در برابر استعمار ايستادگي كنند، همانند آبراهام لينكلن و قيمتي كه پرداخت كرد و نبردهايي كه براي منع برده‌داري به آن دست زد؛ و قيمتي كه مردم آمريكا در زمان دكتر مارتين لوتر كينگ براي حقوق مدني پرداختند و نيز مبارزة مردم آمريكا براي آزادي زنان. اينها تجارب تاريخي هستند و به همين خاطر من اطمينان دارم. تجربة من و تجربة مردم ايران به ما مي‌گويد، وقتي مردمي و ملتي تصميم به جنگيدن و پرداخت بهاي حقوقي كه استحقاق آن‌را دارند مي‌گيرند، از قبيل دموكراسي، آزادي و تساوي، وقتي ملتي تصميم مي‌گيرد براي اين چيزها بجنگد و بهاي ارزشهايي را كه در تاريخ همة جوامع بشري مي‌درخشند بپردازد، قطعاً به آن خواهد رسيد». «شما درست مي‌گوييد كه هر فعاليتي در ايران ريسك دستگيري و اعدام را در بر دارد؛ ولي اين بهايي است كه مردم ايران در حال پرداختن آن هستند تا به آزادي و دمكراسي برسند».
سايت فاكس نيوز- 6 تير93