Wednesday, January 15, 2014

سخنراني رئيس جمهور برگزيده مقاومت در گردهمايي حاميان فرانسوي مقاومت ايران به مناسبت سال نو ميلادي

مریم رجوی - رئيس جمهور برگزيده مقاومت
مریم رجوی
روز يكشنبه 12ژانويه، به مناسبت سال نو ميلادي، يك گردهمايي با شركت حاميان فرانسوي مقاومت ايران، در اور‌سور‌اواز برگزار شد.
در اين جلسه، رئيس جمهور برگزيده مقاومت مريم رجوي طي سخناني سال نو ميلادي را به همسايگان اور‌سور‌اواز و ديگر حاميان و ياران مقاومت در فرانسه تبريك گفت و ضمن مروري بر مهمترين تحولات مربوط به مقاومت در سال گذشته بر اهميت حمايتها و همراهي حاميان فرانسوي در پيشبرد فعاليت هاي مقاومت تاكيد كرد. قسمتهايي از سخنراني مريم رجوي در اين گردهمايي را در زير مي‌خوانيد:
دوستان عزيز، اعضاي خانوادة بزرگ مقاومت!
به شما خير مقدم مي‌گويم. سال نو بر شما مبارك. قبل از هر چيز مايلم از پيامهاي تبريكي كه فرستاديد، تشكر كنم. فرا رسيدن سال نو فرصتي شد كه يك بار ديگر دور هم جمع شويم و خودمان را براي گام برداشتن مصمم‌تر از هميشه در سال جديد آماده كنيم.

2013سالي بود با انبوه نشيب و فرازها براي ما. در اين سال، ما با قتل عام اول سپتامبر در اشرف و چهار حملة موشكي به ليبرتي مواجه بوديم. در جريان آن، دهها تن از خواهران و برادرانمان كه هر كدام در قلبهاي ما جاي منحصر به فردي داشتند، به شهادت رسيدند. زنان و مرداني كه هر كدام اسطوره و يا كهكشاني از انسانيت و مقاومت بودند و زندگيشان را تماماً وقف آزادي مردم و ميهن در زنجيرشان كرده بودند. چند روز پيش در اينجا خاطره آنها را گرامي داشتيم و با آنها تجديد عهد كرديم.

ولي در وراي اين حقيقت دردآور، حقايق ديگري هم هست كه مي‌خواهم آنها را امروز با شما مرور كنم:
اول اين كه هدف از اين حملات، به زانو در آوردن اعضاي مقاومت بود. اما مجاهدين با فداكاري و با استقامت خود چنان حماسه يي خلق كردند كه اشرف تبديل به يك اسطوره در تاريخ معاصر ايران شد. الگويي نه فقط براي مردم ايران بلكه براي مردم به پا خاسته در منطقه.
نكتة ديگر اين كه دشمن، كشتار اشرف را طوري طراحي كرده بود كه مسئوليت دولت عراق را مطلقا كتمان و انكار كند و اين دروغ بزرگ را همه جا به ثبت بدهد. متأسفانه آمريكا و سازمان ملل در اين پرده‌پوشي نخست‌وزير عراق، با او همدستي كردند.
اما به يمن كارزار جهاني اين مقاومت و 108 روز اعتصاب غذاي بي‌سابقة اعضاي مقاومت در ليبرتي و ياران مقاومت در سراسر جهان، اين توطئه در هم شكست. تصميم دادگاه اسپانيا با انگشت گذاشتن بر مسئوليت دولت مالكي در اين جنايت بين المللي و معرفي مقام دوم دولت و مشاور امنيتي مالكي به عنوان متهم اصلي و احضار او به دادگاه، هم چنين گزارش دو ارگان و 4 گزارشگر ويژه به عنوان بالاترين متخصصين سازمان ملل مضافا بر موضعگيري عفو بين‌الملل و حقوقدانان برجسته و سياستمداران و پارلمانترها، شكست و رسوايي دولت مالكي و پيروزي مقاومت را در اين كارزار عظيم گواهي دادند.
اما واقعيت ديگري هم هست كه مي‌خواهم امروز با شما در ميان بگذارم و آن، تلاش شما حاميان صديق، پرشور و شجاع مقاومت است؛
شمايي كه نه خانواده‌يي در ايران داريد و نه قبل از آشنايي با اين مقاومت بستگي و تعلق خاطري به ايران داشتيد. اما در اين سالها براي آزادي مردم ايران وفادارانه به حمايت برخاستيد و اين رمز قدرت اين جنبش و مقاومت است كه چنين انسانهايي را هم با خود داريم. كساني كه آزادانه انتخاب كرده‌اند كه از مقاومت مردم ايران حمايت كنند و مثل خانوادة خود به اعضاي آن نزديك هستند. شما شاخصهاي قدرت اين مقاومتيد. مقاومتي كه هيچ قدرت حاكمي را پشت سر خود ندارد، اما با اتكا به پايگاه مردمي و پشتيبانان و حاميانش بسيار قدرتمند است زيرا پايه‌اش بر همين روابط انساني است و اخلاق و آرمان را به سياست تبديل مي‌كند.

دوستان عزيز
سالي كه آغاز شده، براي مقاومت، سالي بسيار تعيين‌كننده و براي رژيم در مسير سرنگونيش، پرتلاطم خواهد بود؛ در همين راستا بايستي تلاشها و فعاليتهاي مبارزاتي مان را گسترش و ارتقا دهيم تا جامعه جهاني را نيز به پايان دادن به سياست مماشات فرابخوانيم.
به همين خاطر امسال بايستي قدرتها را به قاطعيت در مقابل رژيم وادار كنيم. مماشات و كوتاه‌آمدن در مقابل اين رژيم، به‌خصوص در مذاكرات اتمي را افشا و محكوم كنيم.
در مورد مجاهدين اشرف و ليبرتي بايد با تمام توان خواسته‌هاي زير را دنبال كنيم:
يكم: آزادي گروگانها
دوم انتقال موقت كلية مجاهدان ليبرتي به آمريكا به عنوان مسئول حفاظت
سوم: تأمين الزامات مبرم امنيتي در ليبرتي در برابر حملات موشكي شامل بازگرداندن تي والهاي حفاظتي، تحويل سنگر به ساكنان، انتقال كلاه و جليقة ايمني و تجهيزات پزشكي از اشرف به ليبرتي، دو لايه كردن سقفها، سازندگي و گسترش مساحت ليبرتي
چهارم: استقرار شبانه‌روزي ناظران ملل متحد همراه با تيم كلاه آبي در داخل ليبرتي
پنجم: تحقيقات ملل متحد در مورد قتل عام اشرف
ششم: فروش اموال توسط نمايندة قانوني ساكنان براي تأمين هزينه‌هاي انتقال مجاهدان ليبرتي
بايستي يك حفاظ قدرتمند حول قهرمانان ليبرتي ايجاد كنيد و در نهايت بايستي چهره واقعي حكومت ملاها را كه در پشت لبخند و مدره نمايي مي‌خواهد به اعدام و شكنجه ادامه دهد را در رسانه‌هاي خبري و افكار عمومي بين‌المللي افشا كنيم.
فراموش نكنيد كه روزي مي‌خواستند جنبش ما را تروريست جلوه دهند و يا به آن مارك سكت بزنند، ولي شما اين اتهامات را به سخره گرفتيد و گفتيد كه مي‌خواهيد عضو جنبشي شويد كه ديگران براي خوشايند ملاها آن را سكت و تروريست مي‌ناميدند. شما امروز موفق شديد، فردا هم موفق خواهيد شد كه اهدافي را كه در پيش رو داريم به ثمر برسانيد، فقط كافي است فراموش نكنيد كه ما از هدف بر حقي دفاع مي‌كنيم.
بار ديگر سال نو را به همه شما و عزيزانتان تبريك مي‌گويم و از صميم قلب از شما تشكر مي‌كنم.