Friday, January 24, 2014

مريم رجوي در جلسه در سناي فرانسه با شركت سناتورها از احزاب مختلف

مریم رجوی
مریم رجوی
جلسه در سناي فرانسه با شركت سناتورها از احزاب مختلف:
مریم رجوي در آستانه تشكيل كنفرانس ژنو2: تنها راه حل پايان دادن به ديكتاتوري و وحشيگري در سوريه، خلع يد از رژيم ايران در اين كشور است
مريم رجوي سناي فرانسه، مردم و دولت اين كشور را به ياري مردم ايران در مبارزه براي كسب آزادي فراخواند
•    بيانيه سناتورها براي حفاظت از ساكنان ليبرتي و تحقيق مستقل در مورد كشتار اشرف
روز سه شنبه اول بهمن (21ژانويه) در يك جلسه در كاخ لوكزامبورگ سناي فرانسه شماري از سناتورهاي فرانسوي شامل همه تمايلات سياسي اين كشور با اشاره به وضعيت نگران كننده بيلان حقوق بشر در ايران و نقش تنش آفرين رژيم ايران در بحرانهاي كشورهاي منطقه به ويژه سوريه و عراق به اتخاذ يك سياست جدي و مؤثر در قبال ايران فراخواندند. آنها با صدور بيانيه يي همچنين بر لزوم حفاظت از اعضاي اپوزيسيون ايران كه طي سال گذشته در معرض كشتار و حملات مرگبار در عراق قرار گرفتند، تاكيد كردند و از دولت خود خواستند كه از نفوذ خود در شوراي امنيت ملل متحد براي تضمين تدابير حفاظت براي ساكنان ليبرتي استفاده نمايد و روي دولت عراق فشار بگذارد كه سرنوشت 7 نفر ربوده شده طي كشتار 1 سپتامبر در اشرف را روشن نمايد.
بيانيه سناتورهاي فرانسوي كه توسط سناتور ژان پير ميشلاعلان شد، از دولت اين كشور مي‌خواهد كه در جلسه آتي شوراي حقوق بشر در ماه مارس انجام يك تحقيق مستقل، جامع و شفاف در مورد حمله اول سپتامبر به پناهجويان ايراني مستقر در كمپ اشرف توسط كارشناسان بين المللي را خواستار شود. 
خانم مريم رجوي رئيس جمهور برگزيده مقاومت ايران سخنران اصلي اين جلسه بود كه به دعوت كميته فرانسوي براي ايران دموكراتيك ودر استانه تشكيل كنفرانس ژنو 2 برگزار شد. وي دخالتهاي گسترده رژيم ملاها در سوريه را اصلي ترين مشكل اين كشور ناميد و گفت: تنها راه حل پايان دادن به ديكتاتوري و وحشيگري در سوريه، خلع يد از رژيم ايران در اين كشور است.
در اين برنامه كه با شركت خانم بريسا خياري، نايب رئيس سنا برگزار شد، شماري از سناتورها از جمله آلن نري، برنارد فورنيه، خانم بريژيت آلن، نماينده مجلس، خانم اديت كرسون نخست وزير سابق، آلن ويوين وزير كشور سابق، فردريك آنسل، محقق و استاد دانشگاه، پير برسي، رئيس انجمن حقوق بشر نوين، ريموند تنتر، عضو سابق شوراي امنيت ملي آمريكا، خانم رژين دو فورژ، نويسنده سخنراني كردند.
مريم رجوي در بخش ديگري از سخنان خود، با اشاره به عملي شدن توافق موقت كشورهاي 5 +1 و رژيم تأكيد كرد.
رويكرد آمريكا و غرب در مذاكرات ژنو و توافقنامه اتمي 24نوامبر ازعارضه مماشات رنج مي برد. هرچند مداخله فرانسه قدري آن را تصحيح كرد.
اجراي اين توافقنامه كه از روز گذشته آغاز شده به اين معني است كه ملاها زير فشار نارضايتي‌ها و بحران‌هاي داخلي به يك گام عقب نشيني تن داده‌اند. اگر غرب قاطعيت به خرج مي‌داد، در همين مرحله برنامه بمب اتمي ملاها جمع مي‌شد اما فرصت هنوز باقي است. 
رجوي تاكيد كرد: دولتهاي غرب بايد اين رژيم را وادار به پذيرش و اجراي كامل پروتكل الحاقي و بازرسيهاي سرزده كنند. آنها بايد ملاها را به تعطيلي كامل سايت‌ها و پذيرش قطعنامه‌هاي شوراي امنيت وادار سازند.
رئيس جمهور برگزيده مقاومت ايران همچنين سياست غرب را در قبال جنبش مقاومت كه كليد تغيير در ايران را در دست دارد، سياستي اشتباه خواند و گفت: در اين دو دهه غرب حقوق بشر و آزادي و مقاومت مردم ايران را قرباني معاملاتش با ملاها كرده است. وي با اشاره به افشاگريهاي مقاومت ايران و هشدارهاي پياپي اش در دو دهه گذشته نسبت به خطر رژيم ملاها در منطقه، كه باعث گسترش بنيادگرايي مي‌شود، گفت: متأسفانه دولتهاي غرب با سياستهاي اشتباه خود اين هشدارها را ناديده گرفتند.
رجوي سكوت و بي عملي ايالات متحده و دولت‌هاي اتحاديه اروپا در قبال كشتار پي‌درپي مقاومان ايراني در اشرف و ليبرتي در سالهاي اخير را مورد انتقاد قرار داد.
وي وضعيت پناهجويان در اين كمپ را بحراني خواند و گفت: ملاها و دولت دست نشانده آن‌ها قصد دارند با استفاده از اوضاع بحراني عراق، به يك كشتار وسيع در ليبرتي دست بزنند و آن را حمله القاعده معرفي كنند. وي از دولت فرانسه خواست اين پرونده را به شوراي امنيت ملل متحد ارجاع دهد تا حفاظت ساكنين ليبرتي تا انتقال آنها به ايالات متحده يا اروپا تضمين شود. وبا استفاده از جايگاه خود در شوراي امنيت و اتحاديه اروپا و با استفاده از نفوذ خود در عراق به آزادي هفت گروگان اشرفي كه در دست دولت عراق اسيرند، انتقال فوري پناهجويان ساكن ليبرتي به كشورهاي اروپايي و آمريكا ، تأمين تجهيزات مبرم امنيتي در ليبرتي، استقرار شبانه روزي ناظران ملل متحد همراه با يك تيم كلاه آبي در داخل ليبرتي، انجام يك تحقيقات جامع و مستقل درباره قتل عام اشرف توسط ملل متحد و فروش اموال اشرف توسط نماينده قانوني ساكنان براي تأمين هزينه هاي بازاسكان آنها كمك نمايد.
دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران