Friday, January 10, 2014

اجلاس رسمي استماع در كمسيون حقوق بشر سناي ايتاليا با حضور مريم رجوي

مریم رجوی
مریم رجوی

روز 18 دسامبر 27 آذرماه رئيس جمهور برگزيده مقاومت خانم مريم رجوي در آغاز سفر خود به ايتاليا در اجلاس رسمي استماع در كميسيون حقوق بشر سناي اين كشور سخنراني كرد. سخنراني رئيس جمهور برگـزيده مقاومت پيش از اين به آگاهي تان رسيد. در زير مشروح سخنان اعضاي سناي ايتاليا در اين جلسه را ملاحظه مي كنيد.
اجلاس رسمي استماع در كمسيون حقوق بشر سناي ايتاليا
در باره وضعيت حقوق بشر درايران
باحضور رئيس جمهور برگزيده مقاومت

سناتور لوئيجي منكوني، رئيس كمسيون حقوق بشر سنا
روز بخير،
جلسه بسيار مهم امروز را شروع مي كنيم. قبل از هر چيز مي خواهم از خانم مريم رجوي، رئيس جمهور برگزيدة شوراي ملي مقاومت ايران به خاطر حضورشان در اينجا تشكر كنم. همچنين از هيأتي كه ايشان را همراهي ميكند تشكر مي كنم.
همچنين اضافه مي كنم كه كميسيون ما پيشاپيش علاوه بر موضوعاتي كه امروز در اينجا ارائه خواهند شد، يك سؤال پارلماني در مورد سركوبي كه در ايران وجود دارد و به طور خاص در مورد وضعيت نگران كننده يي كه به علت افزايش اعدامها  ايجاد شده است، ارائه كرده است.

خانم رئيس جمهور
از صميم قلب به خاطر گزارش هوشمندانه و با احساستان و به خاطر ارائة تحليل دقيق از وضعيت دشوار در كشورتان از شما تشكر مي كنم.
و با تشكر از سناتور كورسيني، نايب رئيس كميسيون امور خارجه، كه در اينجا حضور دارند، مايلم به سرعت ملاحظاتي را مطرح كنم. نبايد يك ارج گذاري شاعرانه به نظر برسد ولي همين كه ارائه كنندة چنين شهادتي، خانمي است كه رئيس جمهور منتخب شوراي ملي مقاومت ايران است، باعث خوشوقتي همگي ماست. چرا كه بيانگر علائمي از دگرگونيها در كشورشان است كه خانم رئيس جمهور مي خواست توجهات را بدان جلب كند. به ويژه اينكه درصد حضور خانمها در اين ارگان (شورا) به 52% بالغ مي شود و اين فقط يك عدد ارزشمند نيست بلكه مي توانم بگويم كه چنين درصدي ميتواند تا حدي احساس ضعيفي از حسادت را در نمايندگان نهادهاي ايتاليايي برانگيزد زيرا لااقل در اين رابطه بايد عقب ماندگي شان را تصديق كنند.
باز هم فكر مي كنم بتوانم به نمايندگي از سوي تمامي حاضران بگويم كه اين مايه خوشوقتي ماست كه بار ديگر مي شنويم آن فرمول بسيار ارزنده براي همه يعني «حاكميت قانون» به ما يادآوري مي شود. يعني تمامي آن مواد قانوني و ضرورت پياده كردن و اجراي آنها كه خانم رئيس جمهور به ما ارائه كردند.
يا اطلاعاتي كه در مورد از بين بردن آنتنهاي ماهواره يي يا سركوب اينترنتي فوق العاده زياد و متمركز در داخل ايران ارائه شد، چيز ساده يي را به ما مي گويد و آن اهميت اطلاع رساني است.
در پايان بار ديگر تكرار مي كنم كه ما با علاقه زياد از همة  فراخوانهايي كه از جاهاي مختلف به ما مي رسند و نزد ما گوشهاي فوق العاده حساس و شنوايي براي آنها وجود دارند، استقبال مي كنيم. براي آن فرياد هشدارگونه كه: اسلام، آن مذهب بزرگ يكتاپرستانه را با آن برداشتي كه با اهداف سياسي از آن سوء استفاده مي شود، قاطي نكنيد.

سناتورسيلوانا آماتي- عضو  هيئت رئيسه سناي ايتاليا
متشكرم آقاي رئيس. من همچنين به خاطر ترتيب دادن اين جلسه و اين ديدار كه بسيار مهم است، تشكر مي كنم. به نظرم اين جلسه نسبت به ديدار سالهاي قبل مهم تر بود.اين امر بيانگر توجه اين كميسيون به مسائل و مشكلات واقعي، به دور از ملاحظات و منافع اقتصادي كشور است. مي دانيم كه خيلي وقتها مسائلي كه به حقوق بشر مربوط هستند، مشروط به ملاحظات ديگر مي شوند. البته نه فقط در رابطه با ايران بلكه در رابطه با ساير كشورها نيز همين طور است.
ما هميشه از موضوع  شما وقتي از جانب دوستان مختلف ارائه شده است، حمايت كرده ايم. از طريق قطعنامه ها يا سؤالات پارلماني و امضاي اسناد مربوطه. فكر مي كنم خوب است يادآوري كنم تا در اذهان بماند كه همانطور كه مادس آندناس، رئيس گروه كار دستگيريهاي خودسرانه سازمان ملل در يك گزارش بسيار دقيق و كار شده گفته است،  آنچه در قبال پناهندگان اشرف رخ داده و مي دهد مطلقاً از هيچ جنبه يي قابل قبول نيست. لذا با كمال ميل من بيانيه را امضا مي كنم.
پائولو كورسيني، نايب رئيس كميسيون خارجي سنا
قبل از هر چيز ديدار مجدد شما از ايتاليا را خوشامد مي گويم، قبلاً اين شانس را داشتم كه به عنوان نمايندة پارلمان با شما آشنا شوم، من در عين حال جنبش شما را از طريق دوستان ايرانيم كه مقيم رم هستند، هميشه دنبال كرده ام. من هم به رئيس كمسيون سناتور منكوني در قدرداني از قاطعيت شما در دفاع از حاكميت قانون مي پيوندم، چرا كه فكر مي كنم دورنماي تعيين كننده يي براي كشور شما باشد، زيرا بر اصولي بنا شده است كه به طور مطلق از طرف ما نيز مورد تأييد هستند.
سناتور لوئيجي منكوني، رئيس كمسيون حقوق بشر سناي ايتاليا 
من پايان جلسه استماع را اعلام ميكنم. بار ديگر از خانم رئيس جمهور بسيار تشكر ميكنم.
ميتوانم بگويم كه در قبال اطلاعات بين المللي كه امروز در ايران اتفاق مي افتد و ما كماكان با يك وضعيت تغيير نيافته مواجه هستيم، كميسيون ما كه هدفش مطابق با هويت و كاركردش، همانا حفاظت از حقوق بشر است، مي تواند تأييد كند كه قصد داريم به طور دقيق در باره گشايشي كه رژيم به آن تظاهر مي كند تدقيق كنيم. اما به طور خاص اعمال خشونت بار و سركوبگرانه كه همان رژيم از خود بروز مي دهد را زير نظر داشته باشيم. در هر حال همانطور كه در سخنراني سناتور كورسيني شاهد بوديم در رابطه با سركوب موجود در ايران، در باره نفي حقوق اپوزيسيون، در باره پديده هاي مستند از اعمال شكنجه و به ويژه در بارة آهنگ فزاينده و نگران كنندة اعدامها، اين وظيفه ما خواهد بود كه با دقت پيگيري كنيم و در حد امكانات مان آنها را ثبت و افشا كنيم.  يك بار ديگر خانم رئيس جمهور تشكر ميكنم.

بيانيه كميسيون حقوق بشر سناي ايتاليا
برنامه ريزي يك استيضاح پارلماني
 به خاطر شرايط اضطراري ليبرتي
 استفاده وسيع از اعدام در رژيمهاي ايران و عراق
ضرورت اتخاذ اقدام مشخص از سوي دولت ايتاليا
 استماع مريم رجوي: 
تشريح نقض وحشيانه و سيستماتيك حقوق بشر
 توسط رژيم ايران
بيانيه مطبوعاتي
استماع مريم رجوي در كميسيون حقوق بشر در سنا

رم ـ 18دسامبر2013-كميسيون حقوق بشر سنا، خانم رجوي، رئيس جمهور برگزيده شوراي ملي مقاومت ايران را استماع كرد.
مريم رجوي نقض وحشيانه و سيستماتيك حقوق بشر توسط رژيم تهران را تشريح كرد. او گفت حقوق به رسميت شناخته شده در پيمانهاي بين المللي، مانند پيمان حقوق مدني ـ سياسي ـ پيمان اقتصادي و اجتماعي ـ فرهنگي، معاهده منع هرگونه تبعيض عليه زنان، كنوانسيون منع شكنجه، كنوانسيون حقوق كودكان و ساير كنوانسيونهاي بين المللي ، به طرز فجيعي پايمال مي شوند.
اين تجاوزات مورد توافق همه جناحهاي درون رژيم است. از آغاز دوران رياست جمهوري حسن روحاني در ماه اوت تاكنون بيش از 300 نفر اعدام شده اند كه تعدادي از آنها را زندانيان سياسي تشكيل ميدهند.
خانم رجوي به تشريح شرايط 3000 عضو اپوزيسيون مستقر در ليبرتي در عراق پرداخت و گفت آنها از سال 2009 تا به حال با حملات متعددي مواجه شده اند و تا امروز 112تن از آنان به دست نيروهاي عراقي كشته، بيش از1200تن زخمي و7تن به گروگان گرفته شده اند.
رئيس كميسيون، آقاي لوييچي منكوني كه به خاطر اضطراري بودن شرايط انساني كمپ ليبرتي و استفاده وسيع از مجازات اعدام در رژيمهاي ايران و عراق يك استيضاح پارلماني را برنامه ريزي كرده است، گفت: «همانطور كه در متن استيضاح تصريح شده، ما در برابر يك وخامت واقعي در زمينه به كارگيري مجازات اعدام در رژيم ايران قرار داريم و لازم است كه دولت ايتاليا اقدام مشخصي انجام دهد».
رئيس كميسيون حقوق بشر ادامه داد: « بايد سخنان خانم رجوي را مبني بر اينكه  پيام اسلام به معناي كينه توزي  و زورگويي نيست، بلكه  پيام آزادي و انتخاب آزاد انسانهاست، مورد توجه و تأييد قرار داد».
خانم سناتورسيلوانا آماتي گفت: محترم شمردن حقوقب شر در ايران، بدون مشروط كردن به ساير منافع از جمله منافع اقتصادي و تجاري، بايد در اولويت قرار گيرد. او همچنين اظهارات رئيس گروه كار بازداشتهاي خودسرانه ملل متحد، در مورد شرايط وخيم پناهندگان ايراني در عراق را مورد توجه قرار داد.
خانم رجوي توضيح داد كه شوراي ملي مقاومت ايران پيش از اين، طرح جبهه همبستگي را بر مبناي اصول جدايي دين از دولت، تغيير بنيادين حكومت فعلي و جايگزيني آن با يك جمهوري مبتني بر دموكراسي به همه ايرانيان داده است.