Saturday, February 22, 2014

دیدار رئیس جمهوربرگزیده مقاومت با نخست وزیر پیشین نروژ شل ماگنه بوندویك

مریم رجوی
مریم رجوی

روز دوشنبه 5 اسفند، خانم مریم رجوی رییس جمهور برگزیده مقاومت با آقای شل ماگنه بوندِویك نخست وزیر نروژ درسالهای 1997 تا 2005  در مركز انستیتونوبل دیدار وگفتگو كرد.
در این ملاقات آقایان گیر لوندستاد، رئیس انستیوی نوبل در نروژ، گیرهارده نخست وزیر ایسلند در سالهای 2006 تا 2009 و پاتریك كندی حضور داشتند.
خانم رجوی، وضعیت وخیم حقوق بشر در ایران و بالاگرفتن موج اعدامهای وحشیانه برای ارعاب جامعه پس از روی كار آمدن آخوند روحانی، جنایت بزرگ علیه بشریت در حمله حكومت دست نشانده مالكی به اشرف و گروگانگیری و اعدام جمعی52 مجاهد بی سلاح كه همگی افراد حفاظت شده بودند، حملات موشكی به لیبرتی، همدستی خامنه ای با دیكتاتوهای سوریه و عراق دركشتار مردم و تلاشهای رژیم برای دستیابی به سلاح اتمی را تشریح و تاكید كرد : فاشیسم دینی حاكم برایران، امروز به كانون بنیادگرایی و تروریسم و جنگ افزوزی و تهدید اصلی صلح در منطقه و جهان تبدیل شده است.
خانم رجوی برخواستهای مبرم مقاومت ایران برای اقدمات فوری جامعه جهانی به منظور توقف اعدامها درایران و تأمین امنیت و سلامت مجاهدان اشرفی در زندان لیبرتی و آزادی گروگانها تأكید كرد.
دراین ملاقات، آقایان بوندویك،گیر لوندستاد، گیر هارده و پاتریك كندی، گسترش اعدامها در ایران و تشدید مداخلات جنایتكارانه حكومت آخوندها در منطقه و توطئه ها وجنایات این رژیم علیه پناهندگان و افراد حفاظت شده در اشرف و لیبرتی را محكوم، و بر لزوم پایان یافتن این وضعیت و تغییردرایران توسط مردم و مقاومت ایران تاكید كردند.
نروژ – اسلو –24فوریه2014