Friday, June 27, 2014

پاريس-گردهمايي عظيم ايرانيان مريم رجوي: ملايان بازنده اصلي تحولات عراق اند، تغيير در ايران اجتناب ناپذير است


-    رژيم ايران در مذاكرات اتمي به دنبال زمان خريدن و باز نگهداشتن راه دستيابي به بمب اتمي است.
گردهمايي عظيم ايرانيان و حاميان مقاومت ايران از69  كشور جهان ساعت1430بعد از ظهر روز جمعه 6 تير(27ژوئن) با   شركت بيش از600شخصيت سياسي، قانونگزار، حقوقدان، با تمايلات مختلف سياسي از كشورهاي مختلف جهان در سالن ويلپنت پاريس، آغاز شد. 
مريم رجوي، رئيس جمهور برگزيده مقاومت ايران، سخنران ويژه اين گردهمايي در رابطه با تحولات عراق گفت: «از روز اول، عراق به دليل موقعيت ژئوپليتيكش، مهم‌ترين طعمة ولايت فقيه براي صدور ارتجاع و تروريسم بود. پس از حملة آمريكا به عراق، ولايت فقيه به آرزوي ديرينة خود رسيد و نيروي تروريستي قدس بر مقدرات مردم عراق مسلط شد. اشتباه تاريخي دولت آمريكا در اين بود كه رژيم ولايت فقيه را در عراق، بخشي از راه حل به حساب آورد و به حاكميت مشترك با آن تن داد. 
وي افزود رژيم ايران بيهوده سعي مي كند با برچسب تروريسم و خلاصه‌كردن خيزشهاي ميليوني در نيروهاي افراطي با قيام مردم عراق مقابله كند. در حالي‌كه رهبران عشاير و مردم عراق در هفته‌هاي اخير بارها هرگونه افراطي گري و تروريسم و حمله و تعرض به غيرنظاميان را قوياً محكوم كرده‌اند. امروز يك اجماع گسترده در عراق و در سطح بين‌المللي وجود دارد كه وضعيت كنوني در عراق ناشي از انحصارطلبي و سركوبگري مالكي است و راه حل كنار گذاشتن مالكي و خلع يد از رژيم ايران و تشكيل يك دولت دموكراتيك و فراگير است و اين تنها رژيم ايران است كه آشكارا از ادامه حكومت مالكي حمايت مي كند. 
رجوي ضمن ابراز نگراني نسبت به  توطئه هاي رژيم ملايان و مالكي عليه ساكنان كمپ ليبرتي، بر  مسئوليت آمريكا و دبيركل ملل متحد در قبال امنيت و حفاظت و سلامت اين پناهجويان تأكيد كرد. وي خواستار شد كه آمريكا ولو به‌ طور موقت، مجاهدان ليبرتي را با هزينة خود آنها به آمريكا يا يك كشور اروپايي منتقل كند، امنيت ليبرتي را تضمين كند، حكومت عراق را از هر گونه حمله و تعرض عليه مجاهدان ليبرتي باز دارد و آن را وادار كند كه به محاصرة ضدانساني عليه مجاهدان ليبرتي پايان دهد. 
وي تأكيد كرد: ملاها در مسأله هسته يي در يك بن بست استراتژيك  قرار دارند. از يك سو از عواقب داخلي و بين‌المللي ادامه سياست دسترسي به بمب هراس دارند و از سوي ديگر از بازتابهاي داخلي عقب نشيني از اين سياست و فروپاشي نظامشان نگرانند. آنها مي خواهند با استفاده از سياست مماشات غرب تا جايي كه ممكن است زمان بخرند و راه دستيابي به بمب اتمي را باز نگهدارند.  وي افزود: هر گونه توافق احتمالي با رژيم ايران بايد در برگيرنده موارد زير باشد: 
پذيرش پروتكل الحاقي و بازرسيهاي سرزده از كليه سايتهاي رژيم و مصاحبه بدون محدوديت با همه دست اندركاران، توقف همه سايتها و پروژه هاي اتمي رژيم از جمله اراك و نطنز و فردو، حسابرسي از رژيم ايران براي نقض حقوق بشر در ايران، نسل كشي در سوريه و  عراق به موازات مذاكرات هسته يي.
مريم رجوي در ارزيابي كارنامه يكساله آخوند روحاني، رئيس جمهور به اصطلاح «معتدل» و «ميانه رو» ملايان افزود: «يك سال قبل، من به آنهايي كه در غرب صحبت از تغييرات سريع مي كردند، هشدار داده و  گفتم هيچ چيزي توسط روحاني عوض نخواهد شد و تنها بحرانهاي رژيم  شدت پيدا خواهد كرد. اكنون يكسال بعد از انتخاب روحاني وضعيت  از هر نظر به شدت بحراني است. بار ديگر ثابت شد كه «ميانه روي» در اين رژيم صرفاً يك سراب است،  همه ذخاير استراتژيك رژيم به انتها رسيده و در همه پهنه ها با يك بن بست مرگبار رو‌به رو است. 
رييس جمهور برگزيده مقاومت ايران تأكيد كرد: موتور محرك و نيروي اصليِ سمت دهندة اوضاع،  كشاكش ميان رژيم و آمريكا يا جدال ميان باندهاي رژيم نيست. نبرد اصلي، ميان مردم و مقاومت ايران با رژيم ولايت فقيه بوده، هست و خواهد بود. تغيير درايران اجتناب ناپذير است ولي نه از درون رژيم،  بلكه توسط مردم و مقاومت ايران. مردم ايران خواهان تغيير رژيم هستند و نيروي هدايت كننده آن، مقاومت ايران است.  اين مقاومت بازيگر اصلي در هر تحول جدي و بنيادين  در ايران است. به همين خاطر ملاها تلاش مي كنند با افزايش اعدام، قتل عام مجاهدان در اشرف و ليبرتي و همچنين تبليغات فريبكارانه سرنگوني خود را به تأخير اندازند. وي يادآوري كرد كه مقاومت ايران خواهان يك جمهوري براساس جدايي دين از دولت، برابري زن و مرد، لغو حكم اعدام و يك ايران غيراتمي است. وي افزود: «گردهمايي امروز بازتاب خواست مردم ايران از همه اقشار از جمله زندانيان سياسي براي آزادي و دموكراسي است. زمان آن است كه جامعه بين المللي در كنار مردم ايران قرار گيرد».
دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
6 تير1393 (27ژوئن 2014)